כל הסימנים מראים שהקואליציה בראשות בנט־לפיד קרובה לסיום כהונתה והדרך אל הקלפי הולכת ומתקצרת, אבל האם בחירות חדשות ישנו את המפה הפוליטית ויביאו להכרעה ברורה בין הגושים? סקר מנדטים של מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר מלמד כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש תומכי נתניהו עדיין לא מצליח לחצות את רף 60 המנדטים אולם הוא קרוב מאוד לכך בשל קרבה מסוכנת של מפלגות בקואליציה הנוכחית אל אחוז החסימה.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה בבחירות לכנסת ה־25 ב־34 מנדטים, ירידה במנדט בהשוואה לסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד שומרת על כוחה כמפלגה השנייה בגודלה ומקבלת בסקר הנוכחי 21 מנדטים, לעומת 20 בסקר הקודם.

זינוק מרשים עושה מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', עם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר, שמתייצבת כמפלגה השלישית בגודלה ומקבלת 11 מנדטים, לעומת 9 בסקר הקודם. כחול לבן בראשות בני גנץ יציבה עם 8 מנדטים ומספר מנדטים זהה גם לש"ס.

יציבות רושמות גם יהדות התורה והרשימה המשותפת, כל אחת עם 7 מנדטים, כמו בסקר הקודם. לעומת זאת, העבודה בראשות מרב מיכאלי במגמת היחלשות, מקבלת 6 מנדטים, ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם.

ימינה בראשות נפתלי בנט, שכזכור נבחרה לכנסת ה־24 עם 7 מנדטים, משלמת את מחיר הזעזועים הפוקדים אותה בעקבות פרישת עידית סילמן מהקואליציה וסימן השאלה לגבי המשך דרכו של ניר אורבך: היא יורדת בסקר הנוכחי לשפל של 5 מנדטים, לעומת 6 בסקר הקודם, ומתקרבת בצורה מסוכנת לקו האדום. גם ישראל ביתנו לא מצליחה להתרומם ומקבלת 5 מנדטים.

נפתלי בנט בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
נפתלי בנט בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

את תמונת המנדטים סוגרות שלוש מפלגות החברות בקואליציה הנוכחית, עם קרבה מסוכנת לאחוז החסימה: תקווה חדשה בראשות גדעון סער מקבלת זה הסקר השני ברציפות 4 מנדטים, כמו גם רע"ם בראשות מנסור עבאס.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת זה הסקר השלישי ברציפות מפלגת השמאל מרצ, שמקבלת 2.5% בלבד לעומת 2.6% בסקר הקודם. מרצ משלמת בכך את מחיר הקטטה הפנימית עם המורדת בשורותיה, ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, שהתנהלותה מאיימת על שלמות הקואליציה.

מפת הגושים: גוש הקואליציה הנוכחית מקבל בסקר 53 מנדטים לעומת 60 של האופוזיציה, כשבתווך הרשימה המשותפת עם 7 מנדטים.

מהסקר עולה עוד כי רוב הציבור, 39%, מעדיף בחירות חדשות לכנסת לעומת 28% שמעדיפים את המשך כהונת הממשלה הנוכחית ו־19% בלבד שהיו רוצים בהקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. נתון נוסף מצביע על כך ש־45% מהציבור תומכים בכך שהממשלה הנוכחית תביא את "חוק הנאשם" להצבעה בכנסת לעומת 33% שמתנגדים לכך.

בסקר השתתפו 519 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב־8 ביוני 2022. טעות הדגימה המרבית היא 4.3%.