גורמים בקואליציה הבהירו הערב (שבת) כי חוק תקנות יהודה ושומרון לא יעלה השבוע להצבעה במליאה. לטענת הגורמים "דרוש זמן כדי לפתור את בעיית המורדים, יומיים ודאי לא יספיקו".

מחר תתכנס הממשלה לישיבתה השבועית, כאשר שר המשפטים וסגן ראש הממשלה גדעון סער הגיש את הצעת החוק כסעיף לאישור הממשלה, זאת לאחר נפילת ההצעה במליאת הכנסת בשבוע שעבר. לפי הערכות בתוך מפלגת ימינה, מצב הרוח של חבר הכנסת ניר אורבך התייצב מעט, והוא אמור להיפגש מחר בבוקר עם ראש הממשלה נפתלי בנט. למרות השיפור במצב רוחו של חבר הכנסת, בימינה מדגישים כי המשבר נותר על כנו וכי "הפערים שבנט נדרש לצמצם עדיין משמעותיים".

כזכור, ביום שני הצעת החוק להארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון נפלה בהצבעה במליאת הכנסת, ברוב של 58 מתנגדים לעומת 52 תומכים. ההצבעה נפלה עם התנגדותם של חברי הכנסת מאזן גנאים וחברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי. שאר חברי מפלגת רע"מ לא נכחו במליאה, ואילו חברת הכנסת עידית סילמן בחרה שלא להצביע. המפלה עשויה לחרוץ את גורלה של הממשלה בעקבות האולטימטום שהציב יו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים גדעון סער. מדובר בקריאה ראשונה, כאשר את החוק צריך להעביר עד ה-30 ביוני.