תיק 4,000 קורס בבית המשפט? הממשלה בקשיים ומאבדת את הרוב? בן כספית וינון מגל פתחו היום (שלישי) כבר בפתח תוכניתם ב-103FM בוויכוח חדש על רקע האירועים האחרונים במערכה הפוליטית הסבוכה והמערכה המשפטית של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. כבר בפתיחה הצהיר ינון מגל כי "ספינת הדגל של תיקי נתניהו עם השוחד, הולכת לאבדון, והוא חוזר בגדול". לעומתו, כספית דווקא אמר: "יש הרבה דיבורים, הכל כרגע הבל הבלים. אתמול היה לתביעה בתיק 4000 אולי את היום הכי טוב מאז עדותו הראשית של מומו פילבר".

"אני מבין שלא קל, הקואליציה קורסת, כל יום זה כמו לשבור ענף ולשמוע רעשים ובסוף העץ קורס סופית", פתח מגל את דבריו ומיד הוסיף: "תיק 4,000 גם אנו שומעים את הרעשים האלה וזה לא פשוט. אתמול עורך הדין בן צור קיבע את העניין שפגישת ההנחיה לא יכולה להיות לפני שמומו מונה לתפקיד, מה שמקריס את התיק. זה תיק בלי ראיות, אך זה פאזל, זה מארג".

השניים התייחסו גם לסקר המנדטים שפורסם בערוץ 12, שקבע כי תקווה חדשה לא תעבור את אחוז החסימה, על כך טען כספית כי "ומי שמבין קצת בזה יודע שיש פה 2-3 מנדטים שנמחקים אבל סקרים פחות מעניינים אותי".  על תיק 4,000 הוסיף כספית: "היה להגנה את הקטע עם הפסקת החשמל, שהם מוכיחים שבאמצע החקירה במשטרה הייתה הפסקת חשמל ושם שתלו לו שהייתה פגישת הנחיה. נחשף מזכר משטרתי אתמול".

מגל: "התיק הזה קורס, באמת, דיברת מספיק. אני לא מבין במשפטים, אתה כן, רק שאני לא אמרתי על התיק שהוא גמור כמו שאמרת, שהכל סגור והכל נפלא. בוא, אני לא אמרתי את הדברים האלה והתיק מתפרק, אז אתמול היה יום נפלא נו באמת. אין פגישת הנחיה, אין ראיות, אין שום דבר, לא היה כלום כי אין כלום, אתה מבין? אני מצטער שהעליתי את התיק הזה".

פילבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל)
פילבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל)

מגל אף אמר כי הוא סובל מדיכאון, בגלל קריסת התיק: "עוד מעט כל הפסטיבל הזה ייגמר לנו. יש לנו ראש ממשלה עם ארבעה מנדטים, המצאתם פטנט חדש, הביביפובים המציאו מפלגת אנטי ביבי. מה הלהיט החדש של לפיד? הוא רוצה את עידן רול יו"ר הסוכנות היהודית".

כספית מיד הדגיש כי "אני לא אמרתי שתיק 4000 חתום ונצור, כשהוגש התיק, חשבתי שצריך להגיש אותו כי יש ראיות. הייתה התלבטות מה להגיש, אני חושב שכל מי ששופט באולם יודע שהייתה פגישת הנחיה, אין עולם בלי הפגישה. סיכוי הרשאה בשוחד לדעתי זה 50-50, בדילמה אם להגיש כתב אישום".

מגל: "כל הזמן קורים לבנט דברים נפלאים, אין לו בייס ואין לו סיעה ואין לו ציבור, המצאתם דמוקרטיה נהדרת. והכי מצחיק שסער אומר שאם ממשלת ביבי-בן גביר תעלה זו סכנה מיידית לדמוקרטיה בארץ. אין לו שום אלקטורט, הוא מדבר על אדם שמקבל 60 מנדטים בבלוק שלו? מי אתם שתגידו לא דמוקרטיה? הרסתם את הדמוקרטיה. העלתם מוטציה, אדם שבגד בבוחרים שלו, ואתם מדברים על דמוקרטיה". כספית סיכם את הדיון ואמר: "יש לך חוצפה לדבר על ראש ממשלה עם שישה מנדטים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM