שר הביטחון בני גנץ קיים (שני) סקירה ביטחונית-מדינית בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בראשות חבר הכנסת רם בן ברק. לאחר מכן, גנץ השתתף בדיון הוועדה. במהלך דבריו התייחס גנץ לאיום האיראני וטען כי "אנחנו נדע להגיב במקום בזמן ובעוצמה שנבחר לכל תוקפנות איראנית בכל זמן ובכל מקום".

גנץ: "בפני מדינת ישראל ניצבים אתגרים משמעותיים. בהיבט החשוב ביותר מבחינה אסטרטגית נרשם האיום האיראני. בחודשים האחרונים רשמנו כמה הצלחות בנושא הזה, בכל מה שקשור להשארת משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור והגינוי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

"אי שיתוף הפעולה של איראן בהסכם הגרעין מוכיח שצריך להפעיל לחץ כלכלי. אנחנו מנהלים שיחות על כך עם שותפינו, ואני מקווה שזה ייקח עוד צעד קדימה בביקור של ביידן. מדינת ישראל מתמודדת בימים אלו עם ניסיונות של איראן להוציא פיגוע נגד ישראל בחו"ל ובטורקיה בפרט, אני קורא לישראלים להישמע להנחיות כוחות הביטחון. אנחנו נדע להגיב במקום בזמן ובעוצמה שנבחר לכל תוקפנות איראנית בכל זמן ובכל מקום", הוסיף גנץ, שהודה לטורקיה על התמיכה ושיתוף הפעולה בניסיון להצר את צעדיה של איראן.

עוד התייחס גנץ לדיונים סביב בחירת הרמטכ"ל אשר יחליף את כוכבי בקרוב: "תנאי נוסף של היכולת שלנו להצליח הוא שימור ההון האנושי בשרשרת הפיקודית בצה"ל. כפי שידוע לכם הרמטכ"ל כוכבי יסיים את תפקידו בעוד חצי שנה, כדי לשמור על היציבות בישראל אנחנו חייבים למנות רמטכ"ל בתקופה הקרובה. יש לנו מועמדים מצוינים וראויים לתפקיד, התהליך יהיה מקיף ויעיל - הניסיון לצבוע את הבחירה באופן פוליטי הוא שקרי ופוגע בעוצמתנו. אני קורא ליריבים הפוליטיים להשאיר את צה"ל מחוץ לשטח האש".

הרמטכ''ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)

"הבסיס לכל הוא אנשים, לכן אנחנו פועלים בכמה אפיקים כדי לשפר את העניין הזה. ראשית, בניית מתווה שירות, השכר של אנשי הקבע, המשך הוקרה ושיפור של מערך המילואים, המשך העמקת רפורמה נפש אחת למען נכי צה"ל. ראינו אתמול סעידיאן בתל השומר והתרגשנו מאוד, זו הזדגמנות לשלוח לו איחולי החלמה מהירה. שוחחתי אותו בחג הפסח, הכניסה לחדר והחיבוק הוא רגע שאני לא יכול לשכוח לעולם", אמר שר הביטחון.

על רפורמת "נפש אחת": "לא נעצור עד שנשלים את מימוש הרפורמה ומקווה שהיא לא תעצור בהתנהלות השותפת שלה. הקרב של נכי צה"ל נמשך כל החיים, ויש לנו חובה להימצא איתם ובשבילם לאורך הדרך".