חבר הכנסת דודי אמסלם (הליכוד) שיגר בשבוע שעבר איום חריף אל מה שכינה "השמאל", כשאמר: "ברגע שנרסק את העצמות של השמאל, נסביר להם שאנחנו יודעים לנהל את המדינה קצת יותר טוב". אמסלם שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל וחיים לוינסון ב-103FM והסביר את דבריו: "אמרתי את זה במובן מטאפורי". בנוסף תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט ולא הביע התנגדות לשריין את חברי הכנסת עידית סילמן וניר אורבך בליכוד.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אמסלם ביקש להבהיר את הנושא: "הכוונה הייתה שיכאב להם מאוד מאוד. אם הם נתנו לנו למשל, 50% ממה שמגיע לנו בוועדות, הם יקבלו 20%. אם הם זרקו אותנו מחדר הסיעה שלנו לאיזה מחסן, אז אנחנו נזרוק אותם לאיזה קרוון. אני לא מתכוון לוותר להם על שום דבר, להפך. אם הם הוציאו אותי 10 פעמים ביום, הם ייצאו 20 פעם ביום".

לוינסון: יש סיבה להוציא אותך לפעמים מהמליאה.
"אני יודע מתי זה מוצדק ומתי לא. הם מוציאים אותי כמשימה. אז לפעמים כשאני מגזים - אחלה, אבל אני לא מגזים כל יום וכל היום. לפעמים הם מושיבים אותי בחוץ כמעט כל היום. יש פה בריונים שמתנהלים איתנו בבריונות עצומה, דרך אגב, אנשים שהם במיעוט במדינה".

לוינסון: בינתיים, אין לכם רוב.
"לא קשור אלינו, אנחנו 30 מנדטים, כל זה בהנחיית לפיד, 17 מנדטים, אתה מבין? הוא עכשיו מנהל אותנו באמצעות מיקי לוי, השאוויש שלו, וככה זה עובד. הם לא יכולים לתת לנו בעיטה וסטירה כל רבע שעה, בסוף מביאים את זה לקופה, לזה התכוונתי, בדיוק. כשאמרתי שאנחנו נשבור להם את העצמות, הכוונה שיכאב להם מאוד מאוד".

לוינסון: אתה חושב שנתניהו הוא גאון רטורי, הוא לא מדבר ככה.
"איש-איש וסגנונו".  

לוינסון: כשעידית סילמן התפטרה מהקואליציה, אתה חשבת שייקח להם חודשיים ועדיין לא רואים את הסוף לגמור את הסיפור של הממשלה הזאת?.
"הממשלה הזאת בעצם מתעללת בעם ישראל, אלה אנשים בלי בושה. הם לא מצליחים להעביר שום חוק. תראה היום, יהיה סדר יום, נבוא למליאה, אם אחמד טיבי יחליט שאין חוקים, אנחנו הולכים הביתה. נשמע לך שככה מתנהלת כנסת ישראל? מר בנט, אני שומע אותו אתמול, בן אדם באמת חסר דעת, מה הוא אומר? 'יש לנו בעיה עם הקואליציה, אבל יש לנו ממשלה טובה'. תשמע טוב, הממשלה זו הקואליציה, זה לא השרים, זו הקואליציה. הקואליציה מקימה ממשלה, לא הממשלה יש לה קואליציה, ולכן הבן אדם הזה לא מבין בכלל איך מתנהלת כנסת, איך מתנהלת מדינה. הוא מתחנן על נפשו לאורבך. מה הוא אומר לו? 'תן לי להיפגש עם ביידן', זה ילד קטן. אם יו"ר ועדת חוץ וביטחון, מספר מה אנחנו עושים לאיראנים, תראה כמה אזהרות יש בעולם? הבן אדם מסכן את ביטחון אזרחי מדינת ישראל על בסיס יומי".

לוינסון: אנחנו מתמודדים 70 שנה מול אויבינו.
"אתה ראית איך יו"ר הוועדה בן ברק חשק את שפתיו, זה חסר אחריות. דרך אגב, אם מדינת ישראל עשתה-לא עשתה, בוודאי, לא ראש הממשלה בא ומדבר ברמקול. אם מישהו נהרג מאויבי ישראל, אנחנו לא מצטערים על כך, אבל בוודאי לא ידינו בעניין הזה. זו התפיסה הישראלית מאז ומעולם. הבן אדם ילד קטן, משחק בחיי מדינת ישראל, ולמה? אין לו ממשלה. בן אדם מתחנן להיפגש עם ביידן, תגיד לי אתה משוגע? זו פונקציית המטרה שלך? אתה לא מתבייש?". 

לוינסון: אם הוא יסכים להיכנס (לממשלת נתניהו) אז הוא יהיה המשיח. כמו עידית סילמן, שביום שהיא חזרה בה, היא הפכה להיות המשיח.
"תעשה הבחנה. יש כאן בן אדם שהוא מה שנקרא ראש הכנופיה, מה שנקרא ראש הבוגדים".

לוינסון: עוד פעם חזרנו לסגנון?.
"מה זה בוגד? תפתח מילון, תראה מה זה בוגד. ואני דרך אגב, לא אומר 'אלה חלאות אדם', אני לא אומר, 'אלה צאצאי יגאל עמיר', אני לא אומר דברים איומים ונוראים, שאומר - מלפיד צפונה, כל שבוע. אתם מתעסקים רק אם אני אומר שבן אדם בוגד. בוודאי, הבן אדם בגד במצביעיו, שיקר אותם, הוליך אותם שולל. דרך אגב, בכל מדינה נורמלית, הבן אדם הזה היה יושב בבית סוהר. ברור לך לחלוטין".

לוינסון: לא, לא ברור לי. גם נתניהו שיקר ורימה והפר הבטחות, אז מה? הוא צריך לשבת בבית סוהר? חס וחלילה.
"יש הבדל בין זה שאתה מבטיח איזושהי הבטחה, סתם דוגמה, נניח שאתה מבטיח היום לעלות את שכר הנכים או את הקצבה ובסוף לא מסתייע לך, לבין זה שאתה אומר - 'אני אחיל את החוק הישראלי על כל יו"ש', ומה שאתה עושה יום למחרת, זה שאתה הולך לרמאללה ובעצם מחזיר את כל מדינת ישראל לפלסטינים. יש הבדל מהותי, בליבה. כל מי שאני פוגש, שהצביע עבורו, בא אלי ומתנצל, ואומר, 'גם אני חלק מהפראיירים האלה ואני אוכל את הלב'".

סג"ל: אבל אם איילת שקד מביאה את בנט לשבת מתחת לנתניהו בכנסת הזו, אתם בליכוד מקבלים את זה או לא?.
"אני חושב שהפוליטיקה הישראלית צריכה להיות קצת יותר נקייה. מה זה פוליטיקה? כולם משקרים את כולם, לא. אני לא מאמין בזה. אני מאמין שאתה כאיש ציבור צריך להיות ישר והגון. אתה שליח ציבור, הציבור שלח אותך לעשות את מה שהציבור רוצה, לא את מה שאתה רוצה, לכן אני טוען, בנט, אין לו מקום בפוליטיקה הישראלית".

סג"ל: ולגברת שקד ולגדעון סער?.
"בוודאי שלא".

לוינסון: מה זה 'אין מקום'? יש בחירות או שיצביעו להם או שלא יצביעו להם.
"אני אומר לך מה עמדתי. זה כמו שאם אתה עכשיו מספר לי, 'יש בן אדם שהוא רצח מישהו' ואתה אומר לי, 'יש בחירות', נכון. אבל בעמדה שלי, האנשים האלה לא הגונים, לא ישרים, לא יישרי דרך".

לוינסון: אז בליכוד אין להם מה לחפש.
"בוודאי, אף אחד לא יקבל אותם בליכוד ואף אחד בכלל לא חושב לקבל אותם בליכוד".

לוינסון: וסילמן ואורבך?.
"יש אנשים שנבחרים בתוך מפלגה, ובסופו של דבר, המנהיג שלהם מרמה את כולם, מרמה את הציבור, והם נמצאים מאחורה במשאית. הם צריכים עוצמות נפשיות כדי לבוא למקום האמיתי של האידאולוגיה שלהם. אורבך וסילמן, אם יצטרפו למחנה הלאומי, בוודאי שאני אסכים".

לוינסון: אבל שריון אתה לא מסכים.
"אנחנו אפשרנו ליו"ר התנועה שלנו לשריין לכל עשירייה בן אדם. אם הוא יחליט לשריין אותם, אהלן וסהלן. אני לא פוסל את זה, הכול בסדר, זאת לא השאלה בכלל. אני רק אומר, 'תעשה הבחנה בין ראש הנחש לזנב'".

סג"ל: ואיילת שקד היא יותר קרובה לזנב או לראש הנחש?.
 "איילת שקד היא גם ראש הנחש, מה זאת אומרת? יש שם נחש עם שני ראשים".  

סג"ל: אם תלכו ביום רביעי, (על חוק פיזור הכנסת) אתה בטוח שיהיו לכם את כל הידיים בכנסת?.
"אני לא בטוח בכלום. אנחנו נמצאים כרגע בכנסת, שלנו יש 53 מנדטים. כרגע באופוזיציה, יש לנו את סילמן איתנו שהיא 54 ויש לנו עוד 6 מהרשימה המשותפת שהם עושים מה שהם רוצים. הם טענו והם אומרים שהם יצביעו עבור חוק פיזור הכנסת, אני בעמדה שצריך לפזר את הכנסת וללכת לבחירות, להחזיר חזרה את המנדט לעם ולהגיד לו 'בוא תבחר'".

סג"ל: זה יקרה במושב הזה?.
 "אני מעריך שכן. המדינה לא יכולה להתנהל ככה. כשהיינו בממשלות מעבר, מה טענו כל החלילנים של השמאל? 'אין יציבות', 'הממשלה לא מתפקדת וכו''. צריך להבין, אז הממשלה תפקדה מתוקף ממשלת מעבר. ממשלת מעבר יש לה הרבה יותר סמכויות. היום הממשלה הזו היא אנדרוגינוס, לא פה ולא פה. זו ספינה שנמצאת בים והגלים לוקחים אותה לכל מקום. היא לא מונהגת הלכה למעשה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM