ראש הממשלה נפתלי בנט הטיל אתמול (שני) פצצה פוליטית ימים ספורים אחרי שממשלתו השלימה את שנת כהונתה, שהתגלתה גם כאחרונה בתולדותיה הקצרות של ממשלת השינוי.

ההישג הגדול והמרכזי שרשמה ממשלת בנט־לפיד היה בעצם הקמתה. אחרי ארבע מערכות בחירות שהסתיימו בתיקו, נפתלי בנט ויאיר לפיד עשו מה שלפני שנה נראה כלא יאומן. הם הקימו קואליציה מהמורכבות שידעה הפוליטיקה הישראלית: שמונה מפלגות מכל קצות הקשת הפוליטית: ימין, מרכז, שמאל, וגם מפלגה ערבית - רע"ם.

לזכותה של הממשלה יש לזקוף את היציאה מקיפאון ושיתוק בעקבות אי־אישורו של תקציב המדינה. בנובמבר 2021 אושרו תקציב המדינה לשנים 2021/22 וחוק ההסדרים, שכלל רפורמות רבות. משרדי הממשלה התחילו לעבוד עם התקציב ולבצע תוכניות עבודה. עוד פלונטר שנפתר היה איוש משרות בכירות, שהיה תקוע במהלך כל מערכות הבחירות. במהלך השנה החולפת מונו יועץ משפטי לממשלה, מפכ"ל ופרקליט מדינה.

הממשלה פעלה רבות בתחום המדיני - ורשמה שורה של הישגים. הופסק הנתק מהאיחוד האירופי, ונרשמה התחממות ביחסים של ישראל עם מדינות האזור: מצרים, ירדן, ובמיוחד עם טורקיה.

הסכמי אברהם קודמו והורחבו: נפתחו שגרירויות ישראל באבו דאבי ובמנאמה, נרשמה התקרבות עם ערב הסעודית ומדינות נוספות באזור.
הממשלה החלה את דרכה בעיצומה של מגיפת הקורונה ודגלה בגישה השונה מזו של גישת ממשלת נתניהו. לא הוכרז על עוד סגרים גם בשיא גל האומיקרון, המשק המשיך לתפקד ונתוני הכלכלה עוררו אופטימיות. הממשלה התכוונה לקדם רפורמות רבות, אך רובן נעצרו בשל המשבר הקואליציוני.