יממה לאחר הדרמה הפוליטית והודעת בנט ולפיד לפיה הם תומכים בפיזור הכנסת והליכה לבחירות, ח"כ אורי מקלב שוחח הבוקר (שלישי) בגל"צ ואמר: "אני חושב שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה. אני מקווה שלא יהיה, אני לא רוצה לפתוח פה. זה דבר לא טוב. אבל, במידה וגנץ הוא יהיה זה שיכול להרכיב, הוא יוכל להשתלב בקווי יסוד. אני חושב שהוא יוכל להתאים גם למפלגות ימין".

"אז תהיה הסכמה וזה מה שתהיה הברירה - אם זה עם רוטציה, בלי רוטציה, אני לא יודע מה תהיינה המסקנות של נתניהו אישיות במקרה כזה. אני חושב שמוקדם לבחון את הדבר הזה אבל לרגע אחד לא פסלנו ואני חושב שגם נחתור לזה שתהיה הבנה בין הצדדים. זה הניסוח הכי רחוק שאני יכול ללכת". 

אתמול אמר נתניהו כי "הצענו כמה פעמים ממשלת ימין עוד בכנסת הזאת שיש בה רוב ימני". בסוף החודש שעבר, שלל שר הביטחון את האפשרות לחבירה אפשרית שלו לגוש נתניהו לצורך הקמת ממשלה חלופית: "זה הכל אגדות, ואנשים לצערי אולי משני הצדדים שרוצים כביכול להשתמש בסיפור הזה ("ממדים ללימודים") לצרכים פוליטיים. ביבי מחזק כך את מעמדו בליכוד. גורמים בקואליציה מנסים להאשים אותי בפירוק אפשרי של הקואליציה".

"לצערי, נתניהו שתרם רבות למדינת ישראל, בשנים האחרונות פגע בממלכתיות, ובשלטון החוק. פגע בשלטון הדמוקרטי במדינת ישראל. ידעתי מתי אני צריך להתייצב לטובתה של מדינת ישראל. מה שתמיד הכתיב אותי זו היא רק טובתה של מדינת ישראל", הוסיף.