לקראת בחירות: ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך אישרה היום (שלישי) פה אחד את בקשת חבר הכנסת בועז טופורובסקי לקבל פטור מחובת הנחה בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-24 לפני הקריאה הטרומית. ההצעה תעלה מחר בטרומית לאישור מליאת הכנסת.

הכנסת מתפזרת: בנט ולפיד סיכמו על קידום החוק; לפיד יכנס ללשכת רה"מ

נתניהו בשיחות סגורות: מתכוון לרוץ על קדנציה אחרונה בראשות הממשלה

ניר אורבך בוועדת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
ניר אורבך בוועדת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) אמר במהלך הדיון: "אנחנו נגררים למערכת בחירות. ברגע שהוחלט על פיזור הכנסת, חשוב שזה יהיה בתיאום. פניתי לח"כ יריב לוין בבקשה להגיע להסכמות על סדרה של חוקים שסביב היציאה לבחירות ועל תאריך הבחירות. ראינו לנכון להגיש הצעה שהקואליציה תהיה חתומה עליה. אני מקווה להגיע להסכמות עם האופוזיציה כבר היום".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) השיב: "בדרך כלל, במקרים דומים, כאשר יש הצעה להתפזרות הכנסת, הכנסת מתכנסת סביבה. בישיבת הנשיאות שנערכה היום, האופוזיציה ניסתה למנוע מח"כ טופורובסקי להגיש את ההצעה". טיבי קרא לחבריו, לגלות נדיבות.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד): "אין לי בעיה על איזה רגל השמאל יפול, על הצעה שלנו או שלהם. לאורך כל הקדנציה, כאשר הוגשה הצעת חוק טובה מטעם האופוזיציה, הקואליציה הגישה הצעה דומה. לא משנה, העיקר שתלכו הביתה".

מוקדם יותר, נשיאות הכנסת אישרה בישיבתה וברוב קולות להעלות את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24, של חברי הכנסת טופורובסקי ושרן השכל, להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב ובכפוף לפטור מחובת הנחה. זאת, לאחר שרה"מ היוצא, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, הודיעו אמש כי יתמכו בהצעה.

כאמור, ח"כ טופורובסקי וח״כ השכל דאגו לפטור מחובת הנחה מוועדת הכנסת כדי שיוכלו להעלות את ההצעה לפיזור הכנסת מחר. כמו כן, ח"כ טופורובסקי ידרוש להעביר את ההצעה לדיון וועדת חוקה, אולם במידה ותתקבל הצעה אחרת, ועדת הכנסת תצטרך להכריע מי ידון בהצעה.

בתוך כך, בנט הנחה את ראש המטה לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, והמזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל, להכין תכנית חפיפה יסודית ומעמיקה שתעסוק בסוגיות הליבה המדיניות והביטחוניות, לקראת מועד החילופים. כזכור, אתמול הצהיר ראש הממשלה היוצא כי "בימים הקרובים אני אסייע לו באמצעות חפיפה מסודרת כמה זמן שצריך, יש מדינה לנהל".

בהמשך, כתב ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ממשיך לנהל את המדינה באופן מסודר ואחראי עד למועד ההחלפה, וציין: "תודה על חיבוק ענק ואלפי ההודעות המחזקות. איזו זכות יש לי לשרת אתכם".