שר החקלאות עודד פורר שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתכניתה "איפה הכסף" ב-103FM, על מנת להתייחס לפיזורה הצפוי של הכנסת, לאחר הודעתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. במהלך השיחה, השר פורר השיב לשאלתה של דוידוב אם מפלגת "ישראל ביתנו" תתמוך בהעברת חוקי הנאשם, אשר ימנעו מבנימין נתניהו להרכיב ממשלה:"אנחנו בוודאי תומכים בזה, זאת הייתה עמדה שלנו גם במו"מ הקואליציוני. אני חושב שנכון להעביר את זה, תאורטית יש לחוקים האלו רוב בכנסת. להגיד לך מה יצליחו להעביר ומה לא? הכנסת הזאת כבר שברה את כל השיאים בטרלול ובכל מיני דברים הזויים".

"לראות את חברי הליכוד מצביעים נגד תקנות יו"ש, לראות את ש"ס ויהדות התורה מצביעים נגד הורדת מכסים על דבש ומוצרי יסוד שאמורים להוזיל את המחירים לכלל האזרחים. אני לא יודע להגיד לך אם זה יעבור או לא, אנחנו חושבים שצריך להעלות את זה להצבעה, אם זה יעלה אנחנו בוודאי נתמוך בזה ואני גם לא רואה סיבה שהחוק הזה לא יקודם", הוסיף השר.

על האפשרות שיו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ יחבור לליכוד עוד בכנסת ה-24 אמר פורר כי "הממשלה הזאת, כממשלה, עמדה בכל המבחנים. מהיום הראשון שלנו הפיצו ספינים ושקרים, כל אחד כל הזמן היה צריך להתעורר עם בוקר של סיפורים שמספרים,. אנחנו היינו שנה שלמה ממקודים בעבודה, מהבוקר עד הערב, ככל שהכנסת באמת תתפזר בשבוע הקרוב וכך נראה שהולך להיות, נצא לבחירות וננהל את מערכת הבחירות הזאת, ונריב אחד עם השני ונתווכח, אבל מבחינתנו, אני חושב שהממשלה הזאת כממשלה, על כל מרכיביה, תפקדה מצוין ואני מקווה שנראה ממשלה שדומה לה ממשיכה אחרי הבחירות".

שרי הממשלה, ממשלת השינוי (צילום: פול גיל אליהו, פלאש 90)
שרי הממשלה, ממשלת השינוי (צילום: פול גיל אליהו, פלאש 90)

השר אף התייחס לכך שישראל פעם נוספת לא תעביר תקציב לקראת שנת 2023 וטען: "שילמנו את המחיר הזה בשנים האחרונות. קיבלנו משרדי ממשלה מפורקים שהיינו צריכים להניע אותם מחדש. אתמול ראש הממשלה מנה את ההישגים של הממשלה, הוא דיבר על זה שהעברנו תקציב, שהפחתנו גירעון, שהגדלנו את התמיכה והורדנו את האבטלה - כל הצעדים האלו נעשו רק בגלל ניהול מדיניות כלכלית אחראית שעשינו כאן בשנה האחרונה. ממשלה בלי תקציב, עוד מערכת בחירות, המשמעות היא עוד עלויות, עוד גירעון, ובסוף צריך לזכור שזה המינוס של מדינת ישראל שאת כולו יצטרך לשלם האזרח. אחרי שנה שליברמן שר אוצר קיבלנו מספרים חסרי תקדים ואני בטוח שנוכל לראות גם מספרים טובים ככל שנמשיך".

עוד קודם לכן הוא ציין כי בישראל ביתנו לא שאפו להגיע לבחירות חמישיות בתוך כשלוש שנים. "אני חושב שזה הדבר האחרון שמדינת ישראל צריכה. בעיקר אחרי שנה יוצאת דופן במה שעשינו של צמיחה כלכלית ותיקון כל האדמה החרוכה שהשאירו לנו כשנכנסנו לממשלה. אבל כשנדרש לזה, גם עם בחירות אנחנו יודעים להתמודד", הבהיר.

על המהלכים השונים שביצע במשרד החקלאות, כולל אישור העברת עופות בלולים ללא כלובים, הוסיף פורר: "הרפורמה בענף הלול יצאה לדרך, חתמנו על הסכם שבוע שעבר, התחלנו לממש אותו, אתמול אישרנו את תקנות המעבר ללולים ללא כלובים, תקנות שאושרו אתמול בכנסת ומתחילות לפעול. אני מקווה שנשלים את הליכי החקיקה בשבוע שבועיים הקרובים, אין שום בעיה להוציא אותם לפועל".

"והחקיקה הזאת צריכה לעבור פה אחד כל עוד אין אופוזיציה שמטרללת את המערכת. האופוזיציה הייתה יכולה אולי לעכב או להפריע, הרי זאת לא הייתה אופוזיציה עניינית כאן. זאת הייתה אופוזיציה שהפריעה לפיצוי העסקים לאומיקרון למשל, היא תפסיק להפריע כשיצאו לבחירות. מבחינתם המטרה הושגה, להוציא את מדינת ישראל לבחירות הייתה המטרה שלהם, יעד טוב שהם סה"כ עשו אותו הרבה פעמים קודם, הם הוציאו אותנו פעם אחר פעם למערכות בחירות אז גם עכשיו. מבחינת הרפורמות, הרפורמה בענף ההטלה כבר הושלמה, הרפורמה בפירות והירקות, כבר חתמנו על צווי הפחתת המכסים, אני מקווה שגם כאן נשלים הסכם. ככל שיהיה הסכם גם הרפורמה הזאת תוכל לרוץ על נתיב מהיר מה שנקרא", הוסיף.

פורר הדגיש כי "ככל שנצליח לסיים דברים שהתחלנו, כך גם בהסכמים האלו - ככל שיחתו הדברים יקרו יותר בקלות. את המכס כבר הפחתו, אם תבוא הכנסת אחרי שהיא פוזרה ויחליטו להעלות מיסים כל אחד יצטרך לבוא ולהסביר לציבור למה הוא מעלה מכסים על פירות וירקות. ללא ספק הנזק הכולל באופן ישיר הוא מיליארדים, אבל זה לא רק ההוצאות. קחי למשל את ענף הדיור, אנחנו השנה בעקבות הפעילות החסרת תקדים של ליברמן שברו את השיאים גם בשיווק קרקעות וגם בהתחלות בנייה".

"הנטל בסוף מוטל על האזרחים. בסופו של יום כשהממשלה לא מבצעת את עבודתה מי שמשלם את המחיר זה אזרחים ולכן החשיבות של ממשלה מתפקדת ראינו אותה דווקא בשנה הזאת. זה מחיר שאף אחד לא סופר אותו ואף אחד לא מגמד אותו אבל הוא יקר מאוד", סיכם.