יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר אמש לאחר ההודעה על פיזור הכנסת כי הם "לא פוסלים ממשלה חלופית ", אולם היום (שלישי) חבר מפלגתו, ח"כ דוד ביטן, הבהיר בחדשות 12 כי "אין תסריט לממשלה אחרת".

"מי שמנהל מו"מ טועה. אנחנו רוצים בחירות, יהיו בחירות ונעשה מהפך מושלם. נקבל 60 מנדטים ונשנה את המציאות בישראל. נתניהו אמר אתמול שהוא ניסה והיה מוכן לעשות ממשלה חלופית וזה לא הסתדר אז יש בחירות. אני לא אומר שזו דעתו, זו דעתי וזו דעת רוב מתפקדי הליכוד", אמר. 

בהמשך התייחס ח"כ ביטן לאפשרות שח"כ סילמן תשוריין ברשימת הליכוד ואמר: "למה לא? היא הביאה אותנו למצב הזה. אין שום בעיה. גם ניר אורבך, מי שאמר שלא נשריין עשה טעות. אנחנו צריכים אותו כיו"ר ועדת הכנסת כי הקואליציה רוצה למנוע מנתניהו להתמודד. עוד אין איתו שום סיכום או סידור, אבל אני לא אתנגד לשריון סילמן או אורבך".

נתניהו וסילמן (צילום: מרק ישראל סלם)
נתניהו וסילמן (צילום: מרק ישראל סלם)

קודם לכן היום, גנץ החל "לצופף שורות" והבהיר לחברי מפלגתו כי לא יתן את ידו לממשלה חלופית בכנסת ה-24, כאשר העומד בראשה הוא בנימין נתניהו. יו"ר כחול לבן כבר פנה לחברי סיעתו וביקש "אל תתנו יד לשום ניסיון להקים ממשלה חלופית". מוקדם יותר אף צויץ מחשבון הטוויטר הרשמי של מפלגת כחול לבן: "אין מגעים, אין דיבורים, וגם אין על מה לדבר". הדברים נכתבו בתגובה לדיווח לפיו בכחול לבן מנהלים מגעים עם הליכוד.

מנגד, מנכ"לית מפלגת ימינה סטלה ויינשטיין לא פסלה בריאיון תכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM את הצטרפותה של מפלגתה לממשלה בראשות בנימין נתניהו: "אי אפשר לגרור את מדינת ישראל ולא לעבוד כמו שהציבור בוחר בנו לעבוד, רק בגלל שלא נוח לי עם מישהו זה או אחר. אמרתי את זה בממשלה הזו, כמה שלא היה לי קל עם חלקים ממנה, ואומר את זה בכל ממשלה אחרת. כל מה שצריך כדי להוציא את מדינת ישראל מהלופ, צריך לעשות אותו".

בתוך כך, ראשי מפלגות האופוזיציה פנו במכתב ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה " לעצור מייד מחטפים ומינויים בתקופת ממשלת המעבר". במכתבם נכתב בין היתר כי "המינויים שבכוונת הממשלה ושריה לבצע, מונעים משיקולים זרים. הנימוקים שפורסמו להצדקתם אינם אלא אמתלות שנועדו להסוות מעיני הציבור את כוונתה של הממשלה הנוכחית ושריה לשבש את פעולתה של הממשלה הנבחרת הבאה".