השר לענייני מודיעין, אלעזר שטרן, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לסקרים שבדקו מיזוג של מפלגתו עם מפלגת ימינה, וכן השיב לגבי הצטרפות אפשרית של הרמטכ"ל איזנקוט כמספר 2 במפלגה.

"ראש הממשלה גילה אחריות, מנהיגות וחברות, יכול להיות שהוא שמט שטיח מתחת לכל מיני תוכניות שהיו ממשיכים להסית ולפורר", אמר השר שטרן בפתח הריאיון, "אנחנו רוצים לדעת אם באמת הולכים להקים פה ממשלה, להיאבק שתמשיך לשדר אחדות ולא את כל העניין הזה של שמאל וימין".

"הייתי רוצה לראות את בנט בפוליטיקה הישראלית, את יאיר לפיד ראש ממשלה, אני חושב שהחבר'ה האלו הוכיחו שהם יודעים לעבוד יחד", הוסיף", הם יודעים לעבוד ביסודיות ולגשר על פערים שקיימים גם בניהם, אבל בסוף לשים את טובת העם כרצון עליון. אני חושב שלאור ההישגים של הממשלה הזו והתרומה הגדולה שלה היה עיכוב בתוכניות הגרעין של איראן". 

לאחר מכן נשאל שר המודיעין אם חושב שכדאי שימינה תתכנס ליש עתיד, וטען כי "אני לא קם בבוקר ומסתכל על הסקרים ומחליט מה לעשות, אלא אני עובד על זה שהסקרים של מחר ישקפו את מה שאני רוצה לעשות. זה תפקיד של מנהיגות, ואני מקווה שבזמן שיש לנו עכשיו עד הבחירות אנחנו נשדר את מה שאנחנו מאמינים בו ועם ישראל יירגע מכל ההסתה וידע שהבחירות הבאות לא על שמאל וימין, אלא הבחירות הבאות הן על איזו מדינה אנחנו רוצים לראות פה".

"לא נולדנו להיות קואליציה, אם תהיה פה מדינה יותר טובה זה לא משנה מי הקואליציה. אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להביא את המדינה למצב הרבה יותר טוב ממה שהיא עכשיו. הלוואי ונתניהו היה כזה שהייתי אומר לך 'לא צריך להיות בפוליטיקה יש פה ממשלה נהדרת שדואגת לכלכלה באמת, שהיא באמת מורידה את רף הטרור' כל מה שאנחנו עשינו דרך אגב", אמר השר שטרן.

לסיום נשאל אם היה מעוניין שהרמטכ"ל לשעבר איזנקוט יהיה מקום שני ביש עתיד, והשיב: "איזנקוט הוא מטובי הרמטכ"לים שהיו לצה"ל בכלל. אני חושב שהפוליטיקה הישראלית צריכה אנשים כמוהו, שקולים, שיודעים להוביל גופים גדולים, שמחזיקים ביד מצפן. אני מאוד מקווה שהוא יהיה איתנו. תן לגדי קצת את הזמן להחליט".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM