שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (רביעי) להקדמת הבחירות ופירוק הממשלה והבהיר: "ניצחנו את הקיצונים בסיבוב הבחירות הקודם, ננצח אותם גם בסיבוב הבא". את הדברים אמר לפיד במסגרת השתתפותו בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

ממשלה בראשות נתניהו בכנסת הנוכחית? ח"כ מהליכוד: "במגעים מול תקווה חדשה"

"זה היה באוויר, לשם הוא כיוון": לפיד חזה כבר ב-2013 שיהפוך לראש ממשלה

"הדבר החזק, הדבר העוצמתי שניצח פה את הבחירות האחרונות והצליח להקים ממשלה שאף אחד לא האמין שתוקם, היה כל מה שחשבתם שכבר לא יכול לנצח: אחריות, ממלכתיות, ערכים ליברלים, טוב משותף", הצהיר. 

לפיד הבהיר כי אפילו הדרך שבה הממשלה הזו התפרקה, הייתה מתוך כבוד הדדי. "מתוך שמירה על ערכים ישראליים כמו חברות, אמירת אמת, עמידה בהסכמים. מהצד השני היו כמובן באותו לילה שקרים, גזענות, ניפוץ הממלכתיות". 

לטענתו, הרוב הישראלי השפוי והליברלי "מסתכל על בן גביר ואומר אני לא מוכן שככה תיראה המדינה, ואני לא מוכן שככה ייראו החיים שלי". לפיד טען כי האיש הכי חזק היום באופוזיציה הוא לא ביבי נתניהו, אלא איתמר בן גביר. "המסר של בן גביר פשוט ואלים. הוא אומר לא מדינה דמוקרטית, לא ערכים ליברלים, לא מתינות, לא שלטון חוק - רק לאומנות גזענית", תקף. 

שר החוץ הוסיף כי "רוב הישראלים רוצים לחיות יחד בשלום. הם לא רוצים שתהיה פה ממשלה שמבוססת על אלימות ושנאה. הם יודעים שלא רק הדמוקרטיה מגינה עליהם, גם הם צריכים להגן על הדמוקרטיה".

"הסיפור הישראלי הגדול, הוא הסיפור של רסיסים שמתלכדים. מגיעים מכל העולם, אחרי טרגדיה בלתי נתפסת, ומגלים שביחד – אבל רק ביחד – אין דבר שהם לא יכולים לעשות. אין פסגה שהם לא יכולים להגיע אליה", המשיך.

על ראש הממשלה נפתלי בנט אמר השר לפיד בנאומו: "תראו מה קורה לימנים הגונים שלא מוכנים להשתתף בפולחן השנאה הזה. תראו מה הם עשו השנה לנפתלי בנט. איש טוב, ישראלי טוב, ראש ממשלה טוב. תראו איזה כמויות של רעל הם שפכו עליו".

חבר הכנסת איתמר בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)
חבר הכנסת איתמר בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)

מפלגת הליכוד מסרה בתגובה לדבריו של שר החוץ: "האנשים החזקים בממשלה של לפיד יהיו מנסור עבאס והאחים המוסלמים, ואחמד טיבי והרשימה המשותפת".

"הממשלה הקודמת היתה הגרועה בתולדות ישראל. אם לפיד יבחר, הממשלה שלו , שתיתמך במנסור עבאס, האחים המוסלמים ואחמד טיבי תהיה גרועה בהרבה. רק ממשלת לאומית חזקה בראשות נתניהו תחזיר את ישראל לדרך הימין", ציינו. 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לדברי לפיד: "תראו מי שמדבר! לפיד שמינה ליו"ר ועדת הפנים את וליד טאהא, שרוצה לזרוק להט"בים מהגגות ולרצוח חיילי צה״ל, ומי שמנסה מהמקפצה לבסס את הקואליציה שלו על תומכי הטרור טיבי ועודה, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר".

"האיש הזה, שמכר את המדינה לתומכי הטרור, שאין מילה לבוחר שהוא לא עבר עליה - ממשלת 18 שרים, חוק נורבגי, שר בלי תיק, ראש ממשלה חליפי, כספים קואליציונים, ג׳ובים למקורבים, בזבוז כספי ציבור, העלאת מיסים, יוקר המחיה, ביטחון אישי, סחטנות פוליטית, לא יצליח לעבוד על הבוחר הישראלי שוב", תקף.