השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של גדעון אוקו וסיוון כהן ב-103FM, והתייחס למספר נושאים, וביניהם לפירוק הממשלה, ריצה משותפת של מפלגתו עם מרצ וכן להקמת המשמר הלאומי שיחזק את כוחות המשטרה.

"הופתעתי מהודעת בנט ולפיד על פירוק הממשלה, לא ידעתי באותו היום, בהחלט קיוויתי שנגיע עד סוף המושב. אבל אני בהחלט מבין אותו, השיקולים שלו, הוא הבין שבמקום לנהל קרב מאסף עדיף ליזום ולהחליט ולקבל החלטה", אמר השר בר-לב בפתח הריאיון.

"זה שהקואליציה הייתה בהידרדרות זה ברור, לא צריך להיות לא שר ולא פרשן, היה מצב מאוד קשה", הוסיף, "בסופו של דבר האחריות הכוללת היא על ראש הממשלה. מניסיוני גם בתפקיד הזה וגם בתפקידים אחרים שעשיתי במהלך חיי, עד הרגע שאתה מגיע לתפקיד, אתה מהצד לא ממש מבין את כובד המשקל ולכן זה בהחלט היה במגרש שלו".

נפתלי בנט, יאיר לפיד (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
נפתלי בנט, יאיר לפיד (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

"הוא לא אשם דבר הזה, היה פה ראש ממשלה שכל מעייניו היו מושקעים במדינה ולא בפוליטיקה פנימית ועל כך באים אליו בטענות", אמר השר בר-לב, "זה לעומת ראש הממשלה שהיה לפניו שהיה בדיוק הפוך, כל מה שעניין אותו זה העניינים האישיים שלו. אבל כמובן זה לא אומר שאם זה כך אין צורך וחשיבות להשקיע פנימה במפלגה שלך ולשמר אותה".

"אני בעד החוק הנאשם, אני חושב שהוא חשוב. זה די מבייש מדינה שהיא צריכה לחוקק חוק כזה בגלל שיש לה ראש ממשלה לשעבר שתוך כדי זה היה ועודנו משפט פלילי נגדו. אני מדבר על חוקים שהם נכונים לכל אזרחי מדינת ישראל, לא קשורים לימין ושמאל", ציין השר לביטחון פנים.

לאחר מכן התייחס לאפשרות החיבור בין מפלגתו למרצ ואמר כי "מפלגת העבודה יציבה לאורך כל התקופה עם שבעה מנדטים ואני מאמין שאנחנו נתחזק אחרי הבחירות הבאות. יש דיבור שמרצ לא עוברת את אחוז החסימה אבל אין ספק שכן. תפקידה של מפלגת העבודה בפוליטיקה הישראלית זה לייצג את עמדותיה ולא להציל את מרצ. הדיבורים האלו היו גם לפני שנה ובסוף מרצ סיימו עם שישה מנדטים".

"לפני שנכנסתי לפוליטיקה בכלל היו לי חיים מאוד קלים, נעימים בתחום הייטק, הובלתי את תנועת 'אחריי' שהפכה להיות תנועת צעירים מהמובילות בארץ", אמר השר לביטחון פנים, "החלטתי לקפוץ לקלחת הזאת כי בסופו של דבר רק בפוליטיקה, בכנסת ובממשלה אתה מסוגל באמת לפעמים להוביל, לדחוף את המדינה לכיוונים שאתה מאמין בהם".

עמר בר לב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
עמר בר לב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"אין ספק שבלמנו את העלייה המטאורית שהייתה בפשיעה ברחוב הערבי בשנה האחרונה. אנחנו ממש יושבים על זה יום-יום איך לבלום את האירועים שהיו בשבועיים האחרונים ולחזור למצב שהיינו בחצי שנה האחרונה ואני מאמין ויודע שנעשה את המקסימום ומאמין שגם נצליח", הוסיף.

לסיום התייחס השר בר-לב להקמת המשמר הלאומי, ואמר כי "מהרגע שנכנסתי לתפקיד היה ברור שצריך לחזק את מג"ב תוך הפקת לקחים ממבצע 'שומר החומות'. חיזוק במאות אנשי קבע את מג"ב, ותגבור כוח המתנדבים גם של המשטרה. אם יהיו אירועים כמו ב'שומר החומות' יהיה כוח מידי שיכול להתייצב במקומות שיש שם בעיות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM