הכתב המדיני של וואלה! ברק רביד, התראיין היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לסיכויי ההצלחה של המעצמות להגיע להסכם גרעין חדש מול איראן, וכן בנוגע לביקורתו על ראש המוסד הנוכחי דדי ברנע.

"המצב לא השתנה והאיראנים לא קרובים להסכם", אמר רביד בפתח הריאיון, "הבעיה המרכזית שנותרה ההיא הסוגייה של משמרות המהפכה האיראנית. שני הצדדים לא רוצים להודיע שמקפלים את הבאסטה – כל אחד רוצה להגיד שהצד השני אשם. הציפיות של הצדדים הן לא נמוכות, הן סופר נמוכות".

"יש פה הבדל שנובע מ־12 שנות נתניהו שבהן ראש המוסד היה יוסי כהן. אפשר להתווכח אם הוא היה שותף לתפיסת נתניהו, אבל ככה או ככה בתקופה הזו הייתה פוליטיזציה, וזה לא יצא עדיין לגמרי מהארגון", הוסיף, "יש עדיין חשש של אנשי מקצוע במוסד להגיד לפוליטיקאים את דעתם המקצועית האמיתית. כולל בשנה האחרונה. במוסד הדבר הזה חמור במיוחד. הרי בסוף הסכם הגרעין הוא האופציה הכי פחות גרועה. ממשלת מעבר לא באמת יכולה לעשות שום דבר משמעותי בנושא האיראני".

לבסוף, נשאל רביד על הציוץ שלו לאחר שטען כי ראש המוסד הנוכחי הוא 'יוסי כהן מעלי אקספרס': "נכון, הוא מנסה להיות יוסי כהן מהחליפות והג'ל בשיער ועד ליועצת התקשורת שהוא לקח. הארגון הזה עבר פוליטיזציה נוראית. דדי ברנע התחייב שלאיראן לא יהיה גרעין באופן אישי. אם זה יקרה הוא יעשה חריקירי בכיכר רבין? הכל ספין הכל פוליטיקה וזה עצוב נורא שכולם מורידים את הראש ואף אחד לא יוצא נגד זה מהארגון".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM