נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ינחת בישראל ביום רביעי הקרוב, ויערוך את ביקורו עד ליום שישי. מדובר בביקורו הראשון של ביידן בישראל כנשיא, ובביקורו העשירי בסך הכול במדינה. לקראת ביקורו הצפוי קיימת היערכות רבה הן במערכת הפוליטית והן באבטחה ובהסדרי התנועה. המכון הישראלי לדמוקרטיה ערך סקר בזק מיוחד, אשר בחן את עמדות הציבור כלפי מדיניות ממשל ביידן בסוגיות השונות. 

75% מהעונים על הסקר אינם סומכים על ממשל ביידן כי יתחשב באינטרסים הישראליים בעת המו"מ עם איראן, מה שמהווה רוב משמעותי מאוד בציבור הישראלי שלמעשה אינו סומך על הנשיא. 

באשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני, רוב משמעותי אף יותר של 82% מהיהודים אינם מאמינים שמאמצי ממשל ביידן יביאו לפריצת דרך עם הפלסטינים. בנוסף, על פי הסקר 32% בלבד מהיהודים יתמכו בפתרון שתי המדינת במידה שזה יחזור אל שולחן הדיונים.

לעומת סוגיית איראן והפלסטינים, סוגיה שלא נענתה בסקר בצורה חד משמעית היא פריצת הדרך האפשרית של ישראל עם ערב הסעודית. 46% מהיהודים מאמינים כי ביקורו של הנשיא יוביל לפריצה שכזו, לעומת מספר זהה שאינו מאמין בכך. בקרב הציבור הערבי, 35% מאמינים כי תהיה פריצת דרך שכזו, לעומת 39% אשר מחזיקים בדעה ההפוכה.

הסקר נערך על-ידי פרופ' תמר הרמן, ד"ר אור ענבי וירון קפלן ממרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון. הוא מבוסס על מדגם ארצי מייצג (606 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.6%.