שגריר ישראל לשעבר בוושינגטון, ד"ר מייקל אורן, התייחס בראיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM לביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, במזרח התיכון, ועל המצפה למדינת ישראל בביקורו: "ביקור של נשיא ארצות הברית בישראל הוא תמיד אירוע חשוב בפני עצמו. זו המעצמה הכי גדולה בעולם ובת בריתינו". לדברו פרט לכך אין הרבה ציפיות, וכי האמריקאים עצמם דאגו להוריד אותן: "לפני מספר ימים הדליפו לתקשורת שעצם העובדה שהנשיא טס מישראל ישירות לסעודיה זה כבר הישג מדיני. זה יפה אבל זה לא בדיוק פתיחת משרדי אינטרסים".

על הביקור המתוכנן של ביידן בבית החולים במזרח ירושלים, שיתבצע ללא נציג ישראלי: "ממליץ לא לעשות את זה. אבל לא יודע אם האמריקאים מודעים לכך שהמקום נבנה על ידי הקייזר הגרמני וילהלם השני, שהיה אנטישמי לא קטן". הוא הזכיר את ההיסטוריה של המקום: "מחצר בית החולים הפגיזו הכוחות הירדנים את מערב ירושלים ביומים הראשונים למלחמת ששת הימים".

על ההשלכה לגבי הנושא האיראני העומד במרכז סדר היום. זאת על רקע שליחת הכטבמי"ם בתקופה האחרונה, הזכיר: "לפני מספר חודשים פנו האמריקאים לרוסיה בניסיון לשתפם בחידוש הסכם הגרעין הנוראי עם איראן". "האמריקאים הרימו ידיים בניסיון לחדש את ההסכם, והם עושים ניסיון להקים מערכת בתחומי ביטחון איזורי בין ישראל לבין מדינות המפרץ", הוסיף אורן.