בצל המשבר עם רוסיה: בהנחיית ראש הממשלה יאיר לפיד, ובתיאום מול השלטונות ברוסיה, תצא הערב (רביעי) המשלחת הישראלית למוסקבה ותקיים מפגשים עם הגורמים הרלוונטיים במערכת הרוסית.

נתניהו נגד לפיד וגנץ: "המשבר עם רוסיה עלול להביא לפגיעה חמורה, תפסיקו עם הקשקשת"

לצד זאת, משלחת המשפטנים הישראלית, בהובלת תמי קפלן מהייעוץ המשפטי במשרד החוץ, תנכח מחר בבוקר בדיון בבית המשפט במוסקבה. כזכור, נסיעת המשלחת מגיעה לאחר שזו המתינה מספר ימים לאישור הפגישות. 

אתמול, דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זאכרובה, אמרה כי "רוסיה מצרה על כך שישראל נקטה בעמדה מוטה ובלתי מועילה בנוגע למצב באוקראינה".

"זה היה לגמרי לא מובן ומוזר עבורנו, מישהו, וישראל הייתה צריכה לקבל תמונה מלאה של המתרחש, כולל סביב אוקראינה, ועל חשבון מעורבותה ביחסים עם אוקראינה ורוסיה כאחד", הוסיפה.

מטעמו של הקרמלין נמסר כי סוגיית הסוכנות היהודית היא חקיקתית, ואין להשליך ממנה על היחסים בין רוסיה לישראל. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר: "צריך להתייחס לסוגיה הזאת בזהירות יתרה. אכן, קיימות שאלות בנוגע לפעילות הסוכנות מבחינת שמירת החוקים של הפדרציה הרוסית. לא צריך להפוך את הסוגיה לנושא פוליטי ולא צריך להשליכה על כל מכלול היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות".