ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש אמש עם מלך ירדן עבדאללה השני, שהזמינו לארמונו בעמאן, ימים ספורים לאחר שקיבל בארמונו את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במהלך הפגישה הדגיש המלך את הצורך למצוא אופק מדיני להשגת שלום מקיף ובר קיימא, המבוסס על פתרון שתי המדינות, כך דווח הבוקר (חמישי) העיתון א-שרק אל אווסט.

איתות לטהרן? דיווח: ירדן מתנגדת לברית הצבאית נגד איראן הכוללת את ישראל

הנשיא הרצוג נפגש בחשאי עם עבדאללה מלך ירדן בארמונו

גורמים ירדנים שמעורים בפרטים מסרו לעיתון כי המלך ביקש באמצעות פגישתו הרשמית עם ראש הממשלה הישראלי, "להכיר יותר את המאפיינים של השלב שלאחר הבחירות לפני סוף השנה הנוכחית, וההשפעה שלהן על ההזדנות לחזור למשא ומתן כדי לקדם את תהליך השלום". 

פגישת רה''מ יאיר לפיד עם מלך ירדן עבדאללה השני (צילום: חיים צח / לע״מ)
פגישת רה''מ יאיר לפיד עם מלך ירדן עבדאללה השני (צילום: חיים צח / לע״מ)

על פי הגורמים, ירדן מבקשת להמחיש את עתיד הבחירות בישראל ואת השפעתן על התגובה להנחיות הממשל האמריקאי בתמיכה בתהליך השלום. המקורות אישרו כי פגישותיו של המלך עבדאללה השני תומכות בהשקעה בהזדמנויות אפשריות לפלסטינים ולישראלים לחזור לשולחן המשא ומתן לאחר הבחירות הקרובות, כפי שהביע הנשיא ביידן בביקורו האחרון בתל אביב ובבית לחם ובפגישותיו עם הישראלים והפלסטינים.

כמו כן, הגורמים ציינו כי המלך הירדני ייפגש בשבועות הקרובים עם "מנהיגים פוליטיים ישראלים יעילים ומשפיעים בזירת הבחירות, במטרה ליצור אקלים לטובת סיוע יעיל להחייאת מאמצי תהליך השלום בעתיד הקרוב".

בתוך כך, גורמים בסביבת ראש הממשלה לפיד סיפרו כי הפגישה הייתה "טובה מאוד ואף התארכה". זאת, לאחר תקופת ההתקררות שנבעה מהתבטאויות הירדניות במהלך חודש הרמדאן, היום הצדדים פתחו רשמית דף חדש.