"העם רוצה חיבורים ויציבות לפני הבחירות ועוד יותר אחרי הבחירות, והיחיד שיודע לעשות חיבורים, כולל עם החרדים, הוא בני גנץ. אנחנו לא פוסלים את תנועת הליכוד או את חברי הכנסת שלה. יש לי שם הרבה חברים", כך אומר ל"מעריב" יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון.

לדבריו, "איבדנו את האמון בביבי ולא תינתן הזדמנות שנייה, לאחר שגנץ נתן לו הזדמנות ראשונה ונתניהו מעל באמון. הפשע החמור ביותר בממשלת האחדות היה שביבי עשה תרגיל ונמנע מלהביא את אישור התקציב. אחרי הבחירות נלך לקואליציה רחבה בלעדיו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

על המצב הכלכלי הוא מרחיב: "יוקר המחיה הוא קללה חברתית שמרחפת על אזרחי ישראל מעל 20 שנה. אי אפשר לטפל ביוקר המחיה רק בעיתונים. זאת עבודה שחורה של יום ולילה. מבנה השוק מונע תחרותיות. כל עולמי זה יוקר המחיה. ניסיתי, ולא הצלחתי לנצח לבד".

לדבריו, "ועדת הכלכלה היא מקום של אין סוף בעלי אינטרסים, וכל הזמן הופעלו עליי לחצים מלוביסטים. ביקשתי שישלחו את המנכ"לים, וכל אחד מהם קיבל את הזכות להציג את עמדתו. הוועדה לא פחדה להתעמת מול הבנקים, רשתות המזון והחזקים ביותר".

הוא מוסיף: "הממשלה חייבת להקטין את המיסוי באופן הדרגתי. היא גם יכולה להפעיל את הכלים העומדים לרשותה להורדת יוקר המחיה ביתר נחישות. רשות התחרות רשאית לתת קנסות של עד 100 מיליון שקל, אבל היא לא עשתה את זה. ברגע ששלוש חברות ענק יחטפו קנסות כאלה זאת תהיה חוויה טראומטית, וחברות ייזהרו מלעשוק את הציבור. הרגולטור לא חזק מספיק, והחברות יודעות את זה ומנצלות את זה".

על המדד והזינוק בריבית אמר: "כשהאינפלציה מרימה ראש זה לא טוב. העלאת הריבית החזקה זה סימן לא טוב. היא מצננת מעט, אבל פוגעת בחלשים ובמקבלי המשכנתאות".

לדבריו, משבר מחירי הדיור אינו מכה משמיים. "הממשלה עשתה טעויות שאפשר לתקנן דרך התאמת צורכי הדיור והפעלת דיור בר־השגה לאוכלוסיות בקשיים ולזוגות צעירים. הדיור להשכרה חייב להיות מפוקח, עם מחירים שפויים בשכירות ארוכת טווח. אציג אחרי הבחירות את תוכנית הדיור".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"