כשנראה שחתימה על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות הולכת ומתקרבת, ראש הממשלה לפיד ויו"ר האופוזיציה נתניהו נפגשו אתמול לפגישת עדכון. פרשן וואלה! ברק רביד שוחח עם ענת דוידוב וטל שליו בתוכניתן ב-103FM, והתייחס למשמעויות הפוליטיות של פגישתם: "זה היה אירוע נטו פוליטי, אין לזה שום עניין שקשור למהות. לא טוב לערבב סוגיה אסטרטגית שקשורה לביטחון המדינה כמו הגרעין האיראני, עם קמפיין פוליטי של שני פוליטיקאים. הם רוצים לנהל קמפיין פוליטי? שיעשו את זה על נושאים קצת פחות קריטיים. שיריבו על מטוס כנף ציון". 

"אף פעם לא מאוחר": ראש אמ"ן לשעבר לא ממהר להספיד את אופציית התקיפה באיראן
לשכת לפיד לממשל ביידן: "ביקור ראש המוסד אינו תרגיל נוסח נתניהו"  

נתניהו אחרי הפגישה עם לפיד על ההסכם האיראני (צילום: דובר הליכוד)

"אף אחד ממקבלי ההחלטות בעולם היום לא מקשיב לנתניהו באמת אפילו לשנייה. פוסלים את דבריו בצורה מיידית כמישהו שמתנגד לכל דבר ושאין על מה לדבר איתו. אני לא חושב שאף אחד בעולם לוקח ברצינות את דבריו של נתניהו בנושא הזה", התייחס למעמדו של נתניהו כיום בעולם.  

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הוא התייחס לסיכויים של הסכם הגרעין להיחתם בסופו של דבר: "אני חושב שהסוגיות שהיו במחלוקת, נותרו סוגיות במחלוקת, שזה גם נושא החקירות לסוכנות בינלאומית לאנרגיה אטומית על אותם אתרים חשודים שנמצאו באיראן, וגם הערבויות שהאיראנים רוצים לקבל מארה"ב על מה יקרה אם הנשיא הבא יחליט שוב לפרוש מהסכם הגרעין. אין באמת עוד פתרונות לאף אחת מהסוגיות האלה".

"ההבדלים הם בסגנון, אין הבדלי מדיניות באמת. אם מסתכלים על המדיניות של ממשלת בנט ולפיד בנושא האיראני, היא זהה למדיניות של ממשלת נתניהו בנושא האיראני, ההבדל הוא אולי הסגנון של לא ללכת באמת לקרב פוליטי בתוך ארה"ב בנושא", הדגיש רביד. 

לסיום, ביקש להבהיר כי אין הבדלים מהותיים בין ממשלה כזו לאחרת, בנוגע לטיפול בנושא האיראני: "הם אומרים 'אנחנו לא מתנגדים לכל הסכם', אבל זו התנגדות לכל הסכם, זו המשמעות, והעדפה של המשך לחץ מקסימלי על איראן או פעולה צבאית על פני דיפלומטיה. זו המדיניות הבסיסית של ממשלות ישראל ב־12 השנים האחרונות, גם אם עמד בראשה נתניהו, בנט או לפיד. אני חושש להגיד שבמערכת הפוליטית של היום בישראל, אין אף פוליטיקאי – למרות שיש כמה שחושבים ככה - שיעז לומר עמדה אחרת".