הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית, בראשות רה"מ יאיר לפיד. בפתח הדיון, התייחס ראש הממשלה להסכם הגרעין המתגבש עם איראן והבהיר: "המדיניות הנכונה היא זו שאנחנו מובילים בשנה האחרונה: להמשיך את הלחץ, אבל בלי לשבור כלים. להציג מידע מודיעיני אמין, להיות חלק מהתהליך בלי להרוס את היחסים המיוחדים עם ארצות הברית".

נערכים לתקיפה ישראלית? "איראן פרסה מערכות הגנה ברחבי המדינה"

הגרעין האיראני: כרוניקה של פאניקה וניפוח של איום דמיוני | אדליסט

"בהמשך לשיחתי עם הנשיא ביידן ביום רביעי, מחר ייצא ראש המוסד לוושינגטון, לסדרה של פגישות שנועדו להסביר לממשל האמריקאי את עמדתנו לגבי הסכנות הגלומות בהסכם", ציין. בהמשך, התייחס לפיד לזירה ביטחונית נוספת והצהיר כי צה"ל והשב"כ פועלים בשבועות האחרונים ברחבי הגדה, בעיקר בגזרות ג'נין ושכם, כדי למנוע פעילויות טרור בשטחי ישראל.

ישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
ישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"אנחנו נמשיך את המדיניות שאומרת – ממקומות שמהם יוצא טרור, נכביד את ידנו, גם במובן הכלכלי-אזרחי. במקומות שבהם נשמר השקט, אנחנו נעשה מאמץ לאפשר שגרת חיים ולקדם את הכלכלה הפלסטנית", אמר. 

בהמשך, התייחס לפתיחת שנת הלימודים ובירך: "ממשלה תקבל היום סקירה מקיפה על ההיערכות לשנת הלימודים והרפורמות שאנחנו מובילים במערכת החינוך".

יאיר לפיד, אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
יאיר לפיד, אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

 
"אני מודה לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, לשר האוצר איווט ליברמן, למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, על מאמץ ארגוני גדול ולילות ארוכים ללא שינה שהובילו לזה שיותר משני מיליון תלמידים התחילו את השנה בזמן, עם הסכם שכר חדש שייתן לנו שקט משביתות עד שנת 2027", הוסיף.