בצל המתיחות הפוליטית וחילופי ההאשמות מצד גורמים בממשלה ובקואליציה, הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית. ראש הממשלה, יאיר לפיד, התייחס בדבריו לתאונות הדרכים, ולפגישתו הצפויה עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן.

בפתח הישיבה, אמר רה"מ לפיד: "שרת התחבורה מרב מיכאלי תביא הבוקר לממשלה הצעת החלטה שתשדרג ותחזק את המאבק בתאונות הדרכים. המאבק הזה הוא בנפשנו. אני זוכר את הרגע שבו אני נכנס הביתה ושני ההורים שלי מחכים לי בכניסה, עומדים ובוכים, ואומרים לי שאחותי נהרגה בתאונת דרכים, בגיל 24 כל תאונה שאתם שומעים עליה בתקשורת, מפרקת משפחה. מה שהופך את זה לעוד יותר נורא הוא שהרבה מאוד מהתאונות האלה אפשר למנוע בעבודה נכונה". 

"מדינת ישראל לא עשתה מספיק להיאבק בתאונות הדרכים. בשנים האחרונות מדינות אחרות הצליחו להוריד בעשרות אחוזים את התאונות הקטלניות כי הן עבדו נכון. עכשיו הממשלה הזו עושה שינוי והולכת לעבוד גם בתחום הזה".

לאחר מכן, התייחס לביקורו בארה"ב ולפגישה המתוכננת עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן: "מחר בלילה אצא לניו יורק כדי לייצג את ישראל בעצרת האו"ם. אקיים שם שורה של פגישות מדיניות, בין השאר עם נשיא טורקיה, טאיפ ארדואן ועם ראשת הממשלה החדשה של בריטניה, ליז טראס. היום נביא לממשלה החלטה שממסדת ומתקצבת את קבוצות העבודה של פורום הנגב, אותו הקמנו השנה יחד עם ארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים".

ראש הממשלה ציין בנוסף כי "השרה לשוויון חברתי מירב כהן תדווח לממשלה על ההסכם היסטורי שחתמה השבוע בברלין, בין ממשלת ישראל לממשלת גרמניה. במסגרת ההסכם הזה, תהיה תוספת תקציבית של 200 מיליון שקלים בשנה שישולמו לשורדי שואה החיים בישראל. אלפי שורדי שואה שמוגדרים כסיעודיים יקבלו מדי חודש תוספת של 1,200 שקלים. ההסכם מצטרף למהלכים נוספים שהובלנו השנה, במסגרתם גייסנו ממדינות העולם ומתקציב המדינה למעלה מ-2.6 מיליארד ש"ח למען השורדים והשורדות".