אתר ההזמנות בוקינג יתחיל לסמן ולהזהיר משתמשים מפני הזמנות של תיירים למקומות ישראליים שנמצאים ביהודה ושומרון תחת אזהרה ביטחונית והפרת זכויות אדם. בין היישובים שבהם תופיע האזהרה נמצאים גם אריאל ומעלה אדומים, ולפי הפרסום, הנוסח שצפוי להופיע לצד אותם מקומות לינה הוא ש"ביקור באזור הזה עלול להיות מלווה בסיכון מוגבר לבטיחות, לזכויות אדם וסיכונים אחרים לאורחים ולקהילה המקומית".

בעקבות כך, שר התיירות כינס הבוקר (שני) דיון חירום עם הנהלת המשרד נקבעו שורה של צעדי פעולה אל מול החלטת חברת 'בוקינג'. בין הצעדים שקבעו במשרד התיירות להוביל ללחץ מדיני על החברה, זאת בשילוב משרדי הממשלה והגופים הלאומיים הרלוונטיים לכך ולקיים שיח ישיר מול החברה. בנוסף הוחלט לבחון הוצאת קמפיין שיווקי ייעודי להבאת תיירים מחו"ל לאותם אזורים, אם אכן יסומנו על ידי "בוקינג".

שר התיירות יואל רזבוזוב אמר לאחר הדיון: "סימון אתרי אירוח ביהודה ושומרון כבעלי סיכון ביטחוני ובהקשר של הפרת זכויות אדם חוטאת למציאות. לכן מקומם כל כך שחברה מסחרית בוחרת לפעול אך ורק מתוך שיקולים פוליטיים ומדיניים. בכוונתנו לפעול בכל האמצעים העומדים ברשותנו כדי להפוך החלטה זו".

בהמשך, כינס שר התיירות את הנהלת משרד התיירות לדיון דחוף בנושא התמודדות עם החלטת החברה, בה דנו בהשלכות הרחבות של ההחלטה על תעשיית התיירות ויגובשו צעדים מעשיים למאבק בה. בסיום הכינוס מסר רזבוזוב: "לא יתכן שחברה עסקית תקבע לנו מה שטח של מדינת ישראל ומה לא. מהרגע ששמעתי את הדיווח שבוקינג מכניסים שיקולים פוליטיים ומדיניים לפעילות שלהם, ביקשתי לכנס בדחיפות את הנהלת משרד התיירות, כדי לקבוע צעדים להתמודדות עם ההחלטה ההזויה, ולשמור על עסקי התיירות שבמדינת ישראל כולה".

שר התיירות, יואל רזבוזוב (צילום: מארק ישראל סלם)
שר התיירות, יואל רזבוזוב (צילום: מארק ישראל סלם)

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, התייחס להחלטה ואמר כי הוא "מצפה ממשרד התיירות, משרד החוץ ומשרד רה"מ לצאת נגד ההחלטה של בוקינג. מי שעיניו בראשו ומכיר את המציאות בשטח יודע כי מאות פלסטינים עובדים באתרי התיירות השונים ובחדרי האירוח הרבים, אלה לצערנו יהיו הראשונים לאבד את פרנסתם והתוצאה תהיה צעירים וצעירות פלסטינים ללא עבודה. בהחלטה להרחיק תיירים בוקינג היא זו שפוגעת בזכויות האדם, בזכותם להתפרנס בכבוד ובזכותם להציג דווקא את שיתופי הפעולה והחיים הנורמליים שמתרחשים בשטח".

רביבי הוסיף עוד "אני קורא לישראלים, למי שאכפת לו מתושבים ביהודה ושומרון, פלסטינים ויהודים שלא להחרים, לבוא לבקר, לחזק את הכלכלה באזור ומתוך כך את המבקשים שקט שלווה ויחסי שכנות טובה".

ראש מועצה אזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע הנכנס שלמה נאמן הוסיף: ״העובדה שבוקינג מאפשרת להזמין מלונות באפגניסטן ללא כל התראה או אזהרה, מדגישה כי מדובר כאן בהחלטה פוליטית עם סממנים אנטישמיים. אני מודה לשר התיירות רזבוזוב על ההתגייסות המהירה לטיפול בהחלטה הזויה זו.  כפי שפעלנו מול כל מי שקרה להחרים את יהודה ושומרון, כך גם הפעם, לא נהסס לפעול נגד האתר אנחנו מציעים להנהלת האתר ללמוד מטעויות של חברות שקראו להחרים את יהודה ושומרון שספגו מפלה ציבורית וגם נזקים כספיים אדירים, והבינו לבסוף שלהחרים את יהודה ושומרון זו החלטה אנטישמית שיש לה מחיר יקר.״

מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר, יגאל ברנד, מסר: "מדובר באנטישמיות נטו. מי שמסמן מקומות אירוח במערכה הראשונה סופו לסמן יהודים במערכה השלישית. מדינת ישראל ומשרד החוץ חייבים להטיל סנקציות על חברת בוקינג ולגבות מחיר דיפלומטי עסקי ממי שפוגע במסחר ובריבונותה של מדינת ישראל".