אל"מ (במיל) רמי מתן, שהותקף בידי פעיל הליכוד רמי בן יהודה בזמן שהפגין נגד נתניהו, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על התקיפה וטען כי בן יהודה הוא חלק מ"כת הביריונים של נתניהו, שמנסה לאיים עלינו". בהמשך עלה לשידור רמי בן יהודה עצמו, שהגיב לטענות נגדו ושטח את גרסתו לאירועים: "זכותי הדמוקרטית להפגין - אני לא שליח של ביבי, אני שליח של האידיאולוגיה שלי". 

תועד מכה באגרוף: פעיל הליכוד המוכר התעמת עם מפגינים | צפו
לאחר התקיפה: אל"מ מיל רמי מתן הגיש תלונה נגד רמי בן יהודה
מבקר הליכוד טוען: "רמי בן יהודה הוא שהותקף על הגשר"

עימות בין רמי בן יהודה למפגינים, רדיט: חוזרים לגשרים ולצמתים

בפתח הדברים נשאל רמי מתן לשלומו וסיפר: "אחרי שאתה חוטף בוקס בראש אתה קצת זה, אבל אני בסדר. זה היה במוצאי שבת, בסוף ההפגנה הגיע בחור בשם רמי בן יהודה, התחיל לתקוף חבר'ה שלנו. ניסיתי להפריד ובאיזשהו שלב הלכתי אחריו ואז הוא הסתובב ונתן אגרוף. חמור מאוד, לא הבוקס עצמו, התופעה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בוידאו רואים שהוא אומר לכם בלי אלימות והולך אחורה.
"פשוט לא נכון. זה שהוא אמר בלי אלימות זה נכון, זו טכניקה. הטלפון נפל לו מהיד אחרי שהוא נתן מכה עם המגפון שלו לבחור שהיה לידי, זו האמת. הוא יודע להגיד 'בלי אלימות' ולתת לי אגרוף, להגיד 'בלי אלימות' ולהטיח מגפון. טכניקה ברורה".

כספית ציין כי רואים בסרטון שהדבר הראשון שהוא לקח היה השלט שהיה מולו, ומתן הוסיף: "בדיוק. הכול התחיל שם ושם עוד לא נגענו בו. אמרנו לו 'אל תבוא להפגנה'. "אני אומר לך מה קרה, אני לא אומר את זה כביקורת. אין מותר או אסור, שני הצדדים של הגשר היו בהפגנה שלנו. אבל שם הוא התחיל לדחוף, שם הוא התחיל עם המגפון ואני כדי להפריד תפסתי אותו בזרוע והרחקתי אותו".

ינון מצידו אמר: "רואים וידאו שאתם דוחקים אותו קבוצה והוא הולך אחורה עד האירוע שמרביצים לו וכל האירוע". מתן השיב: "אתה עושה סלט. זה לא נכון. לא נגענו בו עד שהוא לא נתן את המכה עם המגפון, הוא דחף ראשון, הוא קרע את השלט ראשון. ההפגנה בגשר היא לא מפחידה, לקבל מכה מאדון בן יהודה זה לא מפחיד, זה עצוב שהגענו למצב כזה, למצב שבו שולחיו של הנאשם נתניהו, כת הבריונים שלו, מנסה לאיים עלינו במכות. קטן עלינו, אנחנו יודעים להגן על עצמנו ונגן על עצמנו, אין ספק". 

מתן הוסיף: "זה מטורף לחלוטין, איבדנו כל מצפון וכל כיוון. זה מטורף לחלוטין מה שקורה פה. אדון בן יהודה הוא החולייה האחרונה בשרשרת, הוא שלוחו של הראש, הוא עובד שכיר בליכוד עד הפיטורים שלו. עכשיו מערערים על ההשהיה שלו, וכל בלפור והתקופה האחרונה, הרביץ מכות בבלפור. הוא מקבל משכורת מהליכוד. הוא עושה את דברו של נתניהו".

ליברמן לא אמר גבלס על נתניהו?
"אני ליברמן? אם הוא אמר לי שאני חייל של היטלר בזה מסתכם הכול. לא נהיה תמימים פה, הוא לא על דעת עצמו קם בבוקר ועושה קמפיין. בוא נהיה אמיתיים. אני אחראי מה ליברמן אומר? ליברמן ימין כמו סבתא שלי, אבל אני אחראי? אני אומר? מישהו מאיתנו אמר את זה?".

כשנשאל מה יקרה למדינה לדעתו אם נתניהו ייבחר השיב: "עצוב מאוד. אובדן המדינה, חורבן, הרס, דמוקרטיה בסכנה, חוק צרפתי, אנחנו מאבדים את הכול. מה שבנינו, אנחנו מאבדים הכול. כל מה שהוא רוצה זה להימלט ממשפט, הוא ישרוף את המדינה, אותנו, כדי להימלט ממשפט. ברגע שהוגש כתב אישום התהפך הבן אדם. אתה יודע איך דיקטטורות קמות? בשיטה דמוקרטית, זה מה שהנאשם רוצה לעשות". 

מגל השיב: "אבל אני רוצה", ומתן ענה נחרצות: "אז אתה מסוכן יחד איתו. אני רוצה תיקון במשפט, לא מהפכה". 

אל"מ במיל' רמי מתן מתאר את התקיפה האלימה של פעיל הליכוד רמי בן יהודה בגשר חמד. צילום: "חוזרים לגשרים ולצמתים"

רמי בן יהודה על הטענות נגדו: "אני לא שליח של ביבי"

בהמשך, כאמור, עלה לשידור בן יהודה עצמו, שהשיב לטענות נגדו ושטח את גרסתו לאירועים. "אני שומע את הבן אדם הזה מהתנועה 'די לכיבוש', ודני דניאלי שביום שישי מניפים דגלי אש"ף ומכפישים חיילים", טען בפתח דבריו. 

כספית ציין כי "אנחנו מדברים על רמי מתן", ובן יהודה מיהר לתקוף אותו: "אתה בתור המסית הלאומי, שעושה לי רצח אופי יום ביומו, מסלף את הדברים שלי, אתה בן כספית, אתה היחיד שגורם לאלימות. אתה זה שביום ביומו מצייץ אלימות, מסלף את הדברים שאני עושה, אבל את ההייל היטלר לא אני עשיתי. אני צילמתי ואני אשלח לך עוד הפעם". 

כשנשאל מה עשה באירוע ולמה הגיע לשם השיב פעיל הליכוד: "עזוב שאני עכשיו תולה שלטים בקמפיין, רגע, אחר כך אני אענה לך לגבי התלישה. דני דניאלי זה הראשון, אם רמי מתן, איך שירדתי מהרכב, וזכותי הדמוקרטית להפגין, ראינו הרבה גיבורים כאלה שהיום נכנעים לטרור".

תלשת שלט?
"לא. הכול מצולם ומתועד. אני הגעתי רק ירדתי מהרכב, חבורה מהם, 6-7 אנשים באו אליי 'תסתלק מפה'. זכותי הדמוקרטית להפגין, אני עומד ממולם שבעים פעם, אבל עו"ד דן אורדן רושם בציוץ, התלוננתי דרך אגב על הציוץ, 'אנחנו חייבים להילחם כאילו יש להם 36 מנדטים, אסור לנו להיות שאננים. בהפגנות בגשרים, לבוא עם אלות בייסבול ולשפוך את מוחו של החרייאת הזה רמי בן יהודה'. זה מתוכנן". 

כספית  המשיך וניסה: "רמי בן יהודה, תקשיב שניה. בוא ננסה לעשות שאלה תשובה. למה הגעת לשם? אני משמיע לך את מה שאתה אומר בפוסט שאתה מעלה 2 דקות לפני שאתה מגיע, אנחנו נשמע את זה, אתה מסביר מה אתה הולך לעשות שם. אתה בעצם מצהיר 'תכף נסלק אותם'". 

בן יהודה השיב: "אני עונה לך - זכותי הדמוקרטית למחות. בוא אני אגיד לך מה אמרתי - עליתי לאוטו, התחלתי את הלייב כמה דקות לפני שאני מגיע, אני נוהג לעשות ככה. 70 פעם הייתי על הגשר הזה וכשהיה את הפגנות בלפור רמי הזה וחבריו, זה שהכה בי בדגל, אותם אנשים היו אלימים גם שם. הייתי בגשר ממולם במשך 2,000 פעם".

אתה הודעת שאתה בא לעשות בלאגן. 
בן יהודה: "אני זוכר טוב מאוד מה אמרתי. אל תסלף את דברי, אל תקח אותם למקום אלים. לא לעשות בלאגן, להפגין. 100 פעם הייתי ממולם ולא הייתה אלימות. חבר שלך בן יצחק אמר שצריך לשלול לרמי בן יהודה את זכות ההפגנה". 

הוא הוסיף וטען: "בדרך כלל אני בא לא באלימות. אחרי כל פיגוע, אם מוסי רז בשמעון הצדיק מכפישים את חיילי צה"ל, קוראים לחיילנו נאצים. אני אוכיח לך שזה אותם אנשים. אני אומר להם 'בלי אלימות', הם רודפים אחרי ומכתרים אותי". 

פיטרו אותך?
"אני צריך ללכת לשימוע. אני לא זקוק לעבודה ולפרנסה, אני לא מתפרנס מהליכוד. 200 אלף ₪ שמתי מכיסי הפרטי, לא קיבלתי משכורת מהליכוד. האידיאולוגיה שלי נובעת ממני, אני לא צריך תודה מביבי. אני לא שליח של ביבי, אני שליח של האידיאולוגיה שלי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm