אודי אדירי, שעמד בראש צוות המשא ומתן לשיחות בין ישראל ללבנון, התפטר מתפקידו. גורמים במשרד ראש הממשלה מסרו היום (שני) כי אדירי התפטר נוכח העובדה כי מי שניהל את המגעים בפועל היה ראש המל"ל איל חולתא. כמו כן, לפי הגורמים, אדירי "עסק באנרגיה בלבד ולא מכיר את הצד הביטחוני והמדיני של ההסכם".

גורמים בסביבת רה"מ לפיד: "המתקפה של נתניהו על ההסכם עם לבנון - מתנה פוליטית"
"נקבל חלק מרווחי המאגר הלבנוני": לפיד חושף פרטים מההסכם בתגובה לטענות נתניהו

אולם, בסביבתו של אדירי טוענים כי הוא התפטר בשל התנגדותו להסכם המתגבש. כאמור, אדירי עמד בראש צוות המשא ומתן לשיחות בין ישראל ללבנון החל משנת 2020 ועד היום. 

ממשרד האנרגיה נמסר: "אודי אדירי, אשר שימש בשנתיים האחרונות כראש צוות המו״מ, ביקש משרת האנרגיה לסיים את תפקידו לקראת התחלת עבודה חדשה. אודי הציע את עזרתו גם בהמשך התהליך אם יידרש. אנו מודים לו על פעילותו המסורה לקידום המו"מ ומאחלים הצלחה רבה בהמשך. מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, החליף את אדירי בראש צוות המו"מ".

בתוך כך, בצל העימות הפוליטי שנוצר בשל ההסכם המתגבש, בסביבת ראש הממשלה טוענים כי המתקפה של הליכוד על יאיר לפיד, לקראת חתימת ההסכם מול לבנון, היא "מתנה פוליטית בגדולה". גורמים ששוחחו עם מעריב הסבירו כי "בפועל, נתניהו רק מדגיש את העשייה שלנו". 

ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

ראש הממשלה לפיד גם הגיב ליו"ר האופוזיציה נתניהו בחשבון הטוויטר שלו לטענותיו של האחרון, וכתב כי "ישראל מקבלת 100% מצרכי הבטחון שלה, 100% ממאגר כריש ואפילו חלק מהרווחים של המאגר הלבנוני. אני מבין שכואב לכם שלא הצלחתם להשיג הסכם כזה, אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה. אפשר לפרגן קצת לממשלה שעובדת ומביאה תוצאות לעם ישראל".

כזכור, אתמול תקף נתניהו את ההסכם המסתמן ואמר כי "יאיר לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו