סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סאאב, התייחס היום (שני) להסכם המתגבש בין מדינתו לישראל על הגבול הימי וטען ​​כי "לבנון לא ויתרה על אף חלק מזכויותיה הימיות ולא תשלם כל פיצוי לאויב הישראלי בעניין תיחום הגבולות הימיים שלנו. זה ברור שלבנון השיגה יותר מהצד השני".

דרמה בעיצומם של המגעים: ראש צוות המו"מ לשיחות עם לבנון התפטר מתפקידו
"נקבל חלק מרווחי המאגר הלבנוני": לפיד חושף פרטים מההסכם בתגובה לטענות נתניהו

"לבנון הייתה בעמדה מתקדמת במשא ומתן, ובנוסח האחרון שקיבלנו נבקש להציע תיקונים", טען סאאב וחשף כי "לפני שבועיים הייתה מחלוקת בסיסית שתפיל את ההסכם, אבל המחלוקת הזו התפוגגה בביקור האחרון בניו יורק, ואם המחלוקת הזו הייתה נמשכת, לבנון הייתה דוחה את ההסכם".

הנשיא מישל עאון התייחס אף הוא להסכם המתגבש ואמר כי "לבנון תקבע את עמדתה לגבי הצעתו של המתווך האמריקאי הוכשטיין בהתייעצות עם ראשי המועצה והממשלה, ולא תהיה שותפות עם הישראלי". 

עמוס הוכשטיין ומישל עאון (צילום:  Dalati Nohra/Handout via REUTERS)
עמוס הוכשטיין ומישל עאון (צילום: Dalati Nohra/Handout via REUTERS)

הדברים מלבנון מגיעים על רקע ההתקדמות המשמעותית בהסכם, וכן לאחר טענתו של ראש הממשלה יאיר לפיד שצייץ בחשבון הטוויטר שלו מוקדם יותר היום, כי "ישראל מקבלת 100% מצרכי הביטחון שלה, 100% ממאגר כריש ואפילו חלק מהרווחים של המאגר הלבנוני. אני מבין שכואב לכם שלא הצלחתם להשיג הסכם כזה, אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה. אפשר לפרגן קצת לממשלה שעובדת ומביאה תוצאות לעם ישראל".