לאחר שמבקר הליכוד בדק את הנושא, יועצה המשפטי של מפלגת הליכוד התחייב היום (חמישי) כי יו"ר הליכוד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו ישלם על קידום ספרו ברשתות החברתיות מכיסו הפרטי ולא מכספיה של המפלגה שהוא עומד בראשה.

נתניהו על ספרו החדש: "כתבתי מהר כי חשבתי שאולי לא אהיה פה להשלים אותו"
"שימוש במשאבי המפלגה לצרכים אישיים": נתניהו סופג ביקורת פנימית בליכוד

מבקר הליכוד עורך הדין גלילי שי פתח בבדיקה עקב טענתו של עורך הדין שחר בן מאיר, לפיה הספר של נתניהו - ״ביבי-סיפור חיי״, מקודם מכספי מפלגת הליכוד ברשתות החברתיות השונות.

מוקדם יותר קיבל לידיו מבקר הליכוד את תגובתו של היועץ המשפטי של המפלגה, ובה נכתב כי העלויות הכרוכות בפרסום הספר ישולמו מכיסו של נתניהו והליכוד לא תישא בכל עלות הקשורה בפרסומו של הספר.

אתמול פנה מבקר הליכוד במכתב לנתניהו, וטען בפניו כי נעשה שימוש בפלטפורמות של מפלגת הליכוד על מנת לקדם את ספרו החדש, שיצא לאחרונה לאור. "לפתחי הגיעה תלונה מטעמו של עו"ד שחר בן מאיר, שעל פיה במסגרת סמכויותיך כיו"ר המפלגה, ניצלת ועשית שימוש במשאבי המפלגה לצרכים אישיים באופן פסול, וזאת בדרך של פרסום ספרך החדש בפלטפורמות ובתשתיות של המפלגה ברשתות החברתיות", נכתב בתחילתו של המכתב.

עם זאת, הבהיר שי במכתבו כי הנושא הגיע לפתחו מכיוונו של "איש שמאל", כהגדרתו: "יובהר, כי על אף שמדובר בתלונה שהוגשה מטעם אדם המזוהה עם "מחנה השמאל" –אשר אנשי ימין סולדים מדעותיו המדיניות, עדיין מעת שהגיע מידע מסוג זה לידיעתי בצירוף ראיות לכאוריות, שומה עליי לדון בתלונה, לשם שמירה על טובת המפלגה ויישום כללי המינהל התקין בגדרי התנהלותה".

הוא הבהיר כי שימוש מסוג זה, "למען מימוש צרכים פרטיים ואינטרסים אישיים", עלול לגרום להפרת אמונים מתוך ניצול משאבי המפלגה, למען צרכים אישיים ולא לטובתה של המפלגה. "במקרה שלהלן, צורפו לתלונה תדפיסים המעידים לכאורה על שימוש שנעשה בפלטפורמות של המפלגה (רכוש המפלגה), לשם פרסום הספר הפרטי שהוצא לאור מטעמך, ולפיכך, אבקש לקבל את תגובתך והסברך למתואר בעניין זה, טרם כתיבתי את ממצאי הביקורת עת בחינתי את התלונה לעיל", ציין. 

לסיום, ביקש עורך דין שי מנתניהו להשיב לו בעניין זה בהקדם האפשרי. עוד הדגיש כי קיבל אישור מבית המשפט המחוזי בתל אביב לדון בעניין זה, ולבקר במקרה הצורך, כפי שכאמור הוא עשה באמצעות המכתב.

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה: "ראש הממשלה לשעבר נתניהו קיבל חוות דעת מיועמ״ש הליכוד ולפיה אין בעיה להתייחס לספר בחשבונות האישיים שלו".