סגן ראש המל"ל של רוסיה ונשיא וראש ממשלת רוסיה בעבר, דמיטרי מדבדב, הזהיר  היום (שני) את ישראל מלספק נשק לאוקראינה וכתב בחשבון הטלגרם כי זה "מהלך מאוד פזיז, זה יהרוס את כל היחסים בין המדינות שלנו. אספקת נשק תסמל הכרה של ישראל על בנדרה ושוחביץ' כגיבורים".

השגרירות הרוסית בתגובה ללפיד: "ישראל שתקה על שמונה שנים של טרור אוקראיני"

שגריר אוקראינה: "רוסיה שוחטת את אזרחינו וממשלת ישראל נמנעת מלהגיש עזרה"  

דבריו של מדבדב מגיעים לאחר שבכירים בממשלה קראו להגיש סיוע צבאי לאוקראינה. שר התפוצות, נחמן שי, כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן מעבירה טילים בליסטיים לרוסיה. נסתיימו הספיקות איפה ישראל צריכה לעמוד בסכסוך הדמים הזה. אין מקום לצדקנות עוד. הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי כפי שעושות ארה״ב ומדינות נאט״ו".

לפני כשבוע קראה יו״ר מרצ, זהבה גלאון, להעביר לידי הצבא האוקראיני סוללות כיפת ברזל. ״בתחילת המלחמה, ביקשה אוקראינה מהאמריקאים להצטייד בכיפת ברזל. בישראל התנגדו. הגיע הזמן להסיר את ההתנגדות הזאת. זה הדבר המוסרי לעשות כשאזרחים מטווחים בטילים איראניים בגלל טירוף אישי של עריץ צמא-דם".

מוקדם יותר השבוע דווח כי ישראל סירבה לבקשת קייב לקבל  מערכות הגנה אווירית, דוגמת כיפת ברזל וברק 8, ככל הנראה מחשש של גורמים בירושלים להימנע ממצב בו מבוצעים מהלכים "המכעיסים" את ולדימיר פוטין, שעשוי בתגובה להחליט על הגבלת הפעילות הישראלית בסוריה. עם זאת, הניו יורק טיימס חשף כי בירושלים סיפקו לאוקראינה מידע בסיסי על המל"טים האיראנים בהם החלו ברוסיה לעשות שימוש כחלק מהמלחמה. עוד דווח, כי חברה ישראלית פרטית מספקת לצבא האוקראיני צילומי לווין המתעדים את פריסת הכוחות הרוסים.

על פי הדיווחים, עד כה בוצעו מספר מתקפות באמצעות הכלים הללו, בהן מתקפה על קייב, ונרשמו מספר סיכולים - בהן מתקפה שתוכננה על העיר אומן, בעת ששהו בה אלפי ישראלים. בחודש שעבר דווח כי אוקראינה הצליחה לראשונה להפיל מל"ט מתאבד איראני. 

לפני כחודש תקף נשיא אוקראינה זלנסקי  את ישראל במהלך ריאיון לרשת הטלוויזיה הצרפתית TV5Monde ואמר כי הוא "המום" מהיעדר התמיכה של ישראל: "לא הבנתי מה קרה. אני לא מבין למה הם לא יכולים לספק לנו טילים נגד מטוסים, ישראל לא סיפקה לנו כלום. שום דבר. אפס".

"אני לא מאשים את המנהיגים. אני מציין את העובדות: היו דיונים. אפשר לראות את ההשפעה של רוסיה על ישראל. אני מבין שהם צריכים להגן על הארץ שלהם, אבל לפי המודיעין שלי הם ממשיכים לייצא נשק למדינות אחרות", הוסיף הנשיא האוקראיני.