"אני שומע אין־ספור עדויות על מה שקרה לאנשים בחגים. אנשים מגיעים לסופר ולא קונים אחרי שרואים את המחירים. אפילו ארגוני החסד כבר לא יכולים לעמוד בגל בקשות הסיוע. מאות אלפי משפחות מתקשות להתמודד עם המצב. כשנקים את הממשלה הבאה נשנה את זה".
כך אומר ל"מעריב" אריה דרעי, יו"ר ש"ס ושר הפנים לשעבר.

לדבריו, "פגשתי אנשים על סף רעב שללא עזרה מינימלית היו מגיעים למצב הזה. הבת שלי סיפרה לי עם דמעות בעיניים שקיבלה מהמוסד החינוכי שבו היא לומדת חבילת מזון מאוד עשירה וחילקה אותה לחבריה. היא ברוך השם לא צריכה את זה, אבל רבות מהמשפחות עם שמונה ילדים שגרות בדירת מחסן לא מסוגלות לגמור את החודש. אז למה שלא לקחת את המיליארדים ולחלק לאנשים? זאת ממשלה אכזרית וחסרת חמלה".

דרעי מדגיש: "אנחנו ממוקדי מטרה לקראת הבחירות. בעזרת השם אני מקווה לתוצאות טובות כדי להחזיר עטרה ליושנה. דווקא בבחירות הנוכחיות יוקר המחיה הוא הנושא המרכזי מבחינתנו".

על הטענה שגם ממשלת נתניהו שהייתה בשלטון 12 שנים לא עשתה מספיק, בטח לא בתחום הדיור, הוא עונה: "אני מסכים איתך שלא עשינו מספיק, אבל אין מה להשוות בין הממשלות. בתקופת הקורונה עזרנו לכולם. בזכותי, ביבי ואני חילקנו 700 מיליון שקל בכרטיסי מזון בצורה מכובדת. כל הכרטיסים הללו נמצאים אצל האנשים בתוך הכיס ואפשר היה פשוט להטעין אותם אוטומטית. כשניבחר נהפוך מיד עם הקמת הממשלה החדשה את כרטיסי המזון לדבר קבע, ונדרוש לכך לפחות מיליארד שקל בבסיס התקציב".

הוא מוסיף: "הבטחה נוספת שקיבלתי היא שאחת ולתמיד הגיע הזמן ליישם את המלצות ועדת אלאלוף ולהקים מיידית רשות לאומית למלחמה בעוני, עד שנמגר את העוני".

שר הפנים לשעבר טוען כי "ברור שהיו פגיעות מכוונות וקשות כנגד המגזר החרדי כמו המיסוי על כלים חד־פעמיים ומשקאות מתוקים. אין לזה שום קשר לבריאות. זה הכול תירוצים של ליברמן כדי להתנקם במגזר החרדי. אנחנו נבטל את המסים הפוליטיים".

דרעי חושף לראשונה את פשר המתיחות בינו לבין מי שהיה חברו אביגדור ליברמן: "לליברמן, שבגד בגוש הימין, יש את החשבונות שלו. הוא הכניס את המדינה לסחרחורת ומשבר פוליטי. הוא התאכזב מאוד כשרצה להפיל את נתניהו שלא זרמתי איתו והקמתי את גוש הימין.

"אני לא הייתי מוכן לוותר על האידיאולוגיה, ומאז הוא כועס עליי. ליברמן עשה דברים חמורים מאוד עם הסתה והשמצות נגד הדת, ואין לו מחילה. אין שום מצב שהוא יהיה שותף בממשלה שגוש הימין יקים".

על אפשרות לקואליציה עם גנץ ולפיד הוא אומר: "לפיד רוצה ליצור יהדות חדשה עם דת חילונית ואין לנו וליהדות שלו שום קשר. לא נלך איתו. גנץ יכול להיות איתנו יחד בקואליציה כשר נכבד ונשב איתו, אבל בבחירות האלה הוא לא יכול להיות ראש ממשלה".

לדבריו, "גנץ, עם כל הכבוד, אינו ראש המחנה ולכן הוא לא רלוונטי. יש תחרות בינו לבין לפיד על ראשות הגוש, אבל אם גנץ חושב שהוא יהיה ראש ממשלה, זה שטויות. אם חלילה גוש הימין לא יקבל 61, לפיד יקים ממשלה עם המשותפת וגם גנץ יצטרף, כי גוש השמאל לא יעמוד בלחץ התקשורת".

על תופעת בן גביר: "בן גביר מקבל אהדה מציבור ואנחנו מדינה דמוקרטית. הציבור מרגיש תסכול גדול אחרי מה שקרה בשנתיים האחרונות והוא אומר את שלו. ברור שאני קורא למצביעים להצביע ש"ס כי זאת תנועה ולא מפלגה של איש אחד. הוא שואב קולות בעיקר מהליכוד וגם מצעירים שלא הצביעו עד עכשיו. אני מאחל לו הצלחה, אבל אני רוצה להיות יותר גדול ממנו".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"