לאחר שהעתירות בנושא נדחו בפה אחד, הסכם הקו הימי עם לבנון צפוי להיחתם מחר (חמישי). תחילתה, בשעה 10:30 יאושר ההסכם בישיבת ממשלה מיוחדת. בסיומה צפוי ראש הממשלה יאיר לפיד לחתום על ההסכם במשרד רה"מ בירושלים.

בפעם האחרונה זה נגמר בבכי: ההסכם ה"היסטורי" שבו ישראל ולבנון שילבו ידיים | ג'קי חוקי

כפי שהמשא ומתן לא היה ישיר ושני הצדדים נועדו עם המתווך האמריקאי, כך גם טקסי החתימה יתקיימו בנפרד - כאשר כל צד יחתום מול האמריקאים. 

בשעה 15:00 ייערך טקס בבסיס האו"ם בנאקורה בהשתתפות צוות המו"מ הישראלי ומשלחות מלבנון, ארה"ב והאו"ם. ולאחר מכן, בשעה 17:00 יתקיימו הצהרות לתקשורת של צוות המו"מ הישראלי בראש הנקרה. כמו כן, בשעות הערב תיערך פגישת ראש הממשלה לפיד עם המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין. 

כזכור, לפני כשבועיים, הממשלה אישרה ברוב גדול את עקרונות ההסכם על הגבול הימי עם לבנון ואת הצעת ראש הממשלה יאיר לפיד להניח את ההסכם בכנסת ובתום 14 יום יובא ההסכם לאישור הממשלה.

הקבינט המדיני-ביטחוני דן בהסכם על הגבול הימי עם לבנון. צילום: איתי בית און, לע"מ

בישיבת הממשלה הציגו גורמי המקצוע את עקרונות ההסכם והשפעותיו בחיזוק הביטחון הלאומי והיציבות האזורית. חברי הממשלה הביעו תמיכה בחשיבותו ונחיצותו בעת הזו של ההסכם הימי עם לבנון. באותו היום, הקבינט המדיני-ביטחוני הצביע פה אחד בעד ההסכם, כאשר השרה שקד הייתה היחידה להימנע ואף הודיעה כי תתנגד בהצבעה על ההסכם עצמו ככל שלא יאושר בכנסת.