יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' עורר סערה במערכת הפוליטית ובשב"כ, בעקבות דבריו במליאה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, כאשר טען כי "רבין הוביל תהליך הרסני" ואף ניצל את המעמד כדי לחזור על תיאוריות קונספירציה לפיהן כוחות הביטחון עמדו מאחורי רצח רבין. דביר קריב, בכיר לשעבר בשב"כ, התייחס הבוקר (שני) לדברים במהלך שיחה עם גיא פלג וענת דוידוב ב-103FM. 

"זה מאוד מטריד אותי", הצהיר בפתח דבריו, "הדברים האלה הם הבל הבלים, הם מסוכנים מאוד, אין בהם שמץ של אמת, הוא אומר ששירות הביטחון הכללי רצח את רבין ושמדינת ישראל רצחה את עצמה. הוא לוקח את הגוף הכי ממלכתי, ואומר שהוא רצח את ראש הממשלה. הוא גם אומר שזה לא קרה במקרה, אלא משהו מכוון שהשב"כ עשה".

לטענתו, היו תקלות בהפעלת הסוכן אבישי רביב (שמפניה), "אם הוא היה אומר את כל מה שהוא יודע על יגאל עמיר, יכול להיות שהשב"כ היה מסתכל עליו בעיניים יותר חדות. אבל לבוא ולטעון שהשב"כ עשה את זה בכוונה?".

קריב תקף את דבריו סמוטריץ' על במת המליאה וטען: "הוא מפיץ קונספירציות הזויות. אבישי רביב זוכה בצדק. הוא לא ידע שעמיר רוצה, עומד ומנסה לרצוח את רבין, הוא ידע דברים אחרים שהוא לא דיווח".

"שירות הביטחון הכללי לא מתנער מזה שהוא הכישלון הכי גדול של השירות מיום הקמתו ועד היום. לבוא ולומר שאנחנו בהפעלת שמפניה עשינו מניפולציות בכוונה כדי לעודד רוצח - זה פשוט נורא. זה לומר שהשב"כ נשלח לרצוח ראש ממשלה. אני אומר שמחנה הימין הקיצוני אשם ברצח רבין, הוא עודד את הרוצח. הרוצח אמר שמי שעמד מאחוריו זה העם ששלח אותו, כך הוא הרגיש", הבהיר. 

סמוטריץ': "הוביל את מדינת ישראל לתהליך הרסני" (צילום: ערוץ כנסת)

לשיחה הצטרף עורך הדין איתן פלג, פרקליטו של רביב דאז, והביא את גרסת מרשו. "השירות צריך להתבייש בהכרעת הדין. מה שאתה אומר אלה דברי הבל. אין בין השירות לאבישי שום חילוקי דעות בעובדות, השירות יודע מה אבישי נתן ועשה, את הכל כולם יודעים. להגיד אחרי דברי הנבלה של אדון סמוטריץ' שאבישי ידע ולא דיווח זה דלק על הקונספירציה". 

עוד תקף: "מאז ששמעתי את דברי הנבלה של האדם הזה - סמוטריץ', אני בסערת רגשות. אני מכיר את הסיפור של רביב לפני ולפנים. כל החומר היה אצלי, חקרתי את כל אנשי השירות שהעידו לרבות ראש השירות עמי אילון. הדבר הזה לא ייתכן, אין מדינה בעולם שבדוקאים של השב"כ יושבים בממשלה - מי שהשירות מגדיר כיעד שצריך לפקח עליו. אחד כזה יהיה שר? יש הבדל בין רצון העם לכנסת לבין רצון העם לתפקידים בממשלה. רצון הציבור איננו שאדון בן גביר יהיה שר לביטחון פנים. אם זה רצון הציבור, נתניהו אינו רשאי למלא אותו". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM