בשולי ועידת האקלים בסיני: השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' חתם היום (שלישי) בוועידת האקלים בשארם א-שייח על מזכר ההבנות לקידום השלב הבא בהסכם המים תמורת חשמל עם ירדן, במסגרתו ישראל תפעל להתפלת מים מהים התיכון עבור ירדן, וירדן תפעל ליצירת חשמל מאנרגיית השמש עבור ישראל.

המזכר נחתם עת הצדדים נפגשו בשולי פסגת האקלים בשארם שבמצרים, וזאת בהתאם להצהרת העקרונות שנחתמו בין המדינות באיחוד האמירויות בחודש נובמבר האחרון, אז שרת האנרגיה, קארין אלהרר, חתמה על מזכר הבנות עם ממלכת ירדן, איחוד האמירויות וארצות הברית, לצד שר המים של ממלכת ירדן ד״ר מוחמד אל נאג'ר, שליח האקלים המיוחד של ארה"ב ג'ון קרי ושליח האקלים האמירתי סולטן אל ג'אבר.

במסגרת ההסכם יפעלו המדינות יחד על מנת להביא פתרונות להתאמה ומאבק בהשפעות משבר האקלים זאת תוך ניצול יתרונותיה היחסיים של כל מדינה. ממלכת ירדן השופעת שטחים פתוחים תייצר חשמל מאנרגיית השמש עבור ישראל, בעוד ישראל בעלת יכולת התפלת המים מהטובות בעולם תתפיל מים עבור ירדן. 

השר פריג' מסר: "אנחנו מותירים היום לממשלה הבאה מורשת שיתוף פעולה אזורי חוצה גבולות שמייצר תקווה לאזור כולו, כשמדינות חוברות יחד כדי לקדם ניצול אופטימלי של משאבי הטבע. מורשת של עשיה שמוכיחה את עוצמתו של השלום. האירוע היום לא היה מתרחש לולא החזון והמנהיגות של שרת האנרגיה קארין אלהרר שהתעקשה לקדם את ההסכם החשוב הזה, פרויקט דגל שלה".

השרה אלהרר מסרה: "כשהתחלנו בפרויקט לפני שנה פתחנו דף חדש ביחסים בין ישראל וירדן. העבודה המאומצת מאז על מנת להביא ליישומו של הפרויקט, הובילה לעליית מדרגה ביחסי האמון בין המדינות מתוך ההבנה שפעולה משותפת כנגד השפעות משבר האקלים  מטיבה עם אזרחי האזור, וטומנת בחובה הזדמנות גאופוליטית, כלכלית וסביבתית.

"אני מודה לשותפיי בירדן, איחוד האמירויות וארצות הברית שליוו ועוד מלווים את הפרויקט בכל שלביו. כולי תקווה שהממשלה המתהווה  תאמץ את הפרויקט שהובלתי ולא תתן לאף מכשול לפגוע ביישומו, כי מדובר בפרויקט טוב לכל הצדדים וחוצה דעות פוליטיות".