לאחר הבחירות: סוגיית פסקת ההתגברות מעוררת מחלוקת רבה בקרב הציבור וחברי הכנסת. שותפיו של נתניהו לגוש הימין דורשים במהלך המשא ומתן הקואליציוני שהחל את יישומה, זאת לצד החשש שמביעים מצביעי "גוש השינוי", הטוענים שחקיקת פסקת ההתגברות תפגע בדמוקרטיה הישראלית. 

האם נתניהו צריך לקדם פסקת התגברות? זו התשובה של גולשי מעריב אונליין
אלקין הודיע על התנגדותו לפסקת ההתגברות - אך זה מה שכתב בעבר  

השופט בדימוס פרופ' עודד מודריק, סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת״א לשעבר וכיום חבר בסגל אוניברסיטת אריאל, שוחח היום (חמישי) עם סיוון כהן וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והביע את עמדתו בנושא: "אני לא כל כך מוטרד, אני גם תומך בסוג מסויים של פסקת התגברות, חושב שיש לה מקום. אני לא תומך בפסקת ההתגברות מאוד פשוטה וקלה, כפי שכרגע מציעים אותה".

"אני לא חושש שהולכת להיות פה מהפכה, לא הייתה פה מהפכה לאורך עשרות שנים. אני מקווה מאוד שיהיו שינויים שהם דווקא לטובה מערכת המשפט", ציין. הוא הדגיש כי ב"אופן כללי" הוא בעד מהפכה חוקתית, אך רק במקרים מסוימים שבהם יש לכך הצדקה, לדבריו: "בית המשפט העליון מבין את גבולות הסמכות שלו ויודע לרסן את עצמו. אני תומך בפסקת ההתגברות רק כלפי אותם מקרים, כשאני מסתכל לאחור היו בודדים כאלה".

עוד הוא הוסיף בנושא: "כדי שהציבור יהיה שקט ובטוח צריכה להיות חרב על צווארו או ראשו של בית המשפט, שידע שאם הוא באמת יסטה מהשורה בצורה מאוד בולטת, אפשר יהיה להתגבר על זה. אני מעריך שאם תהיה חרב כזו לעולם לא יצטרכו להשתמש בה, דווקא מפני שגם בית המשפט יודע שהוא נתון בתוך מרחב תחום מסוים, שהוא שלא יכול לחרוג ממנו. אינני יודע למה נוצרת תחושה של חוסר אמון בשופטים, מועיל כנראה לאנשים מסוימים ליצור את התחושה הזו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.