משכן הכנסת נוקה ומורק בימים האחרונים, כדי שהכל יהיה ערוך ומוכן לישיבת הפתיחה של הכנסת ה־25. במסגרת ההכנות נקנו פרחים חדשים שנשתלו ברחבה, וכן הוצבו סידורי פרחים שילוו את האורחים גם במסדרונות המשכן.

רחבת הכניסה עברה שטיפה רצינית, כמו המליאה ובעצם כל המבנה, וכן נתלה עליו שלט המכריז על ישיבת הפתיחה החגיגית. אולם המליאה עצמו עבר שיפוץ, ועל השולחנות הונחו מבעוד מועד עבור הח"כים החדשים סדר היום לישיבה החגיגית וגם תקנון הכנסת וחוברות מידע פרלמנטרי. 

במקביל נערך תדרוך לסדרני המליאה לקראת הישיבה מחר, אשר תארח גם את בני משפחותיהם של נבחרי הציבור. ובתוך כך, רגע לפני הישיבה הראשונה של הכנסת ה־25 והצהרות האמונים של חברות וחברי הכנסת הנבחרים, חתם מנכ"ל הכנסת גיל סגל עם מקבילו בפרלמנט האירופי קלאוס וולה, על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין הפרלמנטים.

לדברי סגל, "זוהי הבעת אמון חשובה בכנסת. אנחנו הופכים לשותפים של הגוף המשמעותי והמשפיע באירופה. ישראל היא המדינה הרביעית שאינה חברה באיחוד האירופי, שעמה חותם הפרלמנט על הסכם לשיתוף פעולה - וזה אומר דרשני. שני בתי הנבחרים עתידים לחלוק ידע ולקיים פרויקטים משותפים במגוון תחומים, בדגש על חדשנות, סייבר, שקיפות, נגישות, קיימות והליכי חקיקה".

מעמד החתימה בין המנכ"לים התקיים אתמול (שני) באמצעות שיחת וידיאו. הפרלמנט האירופי הוא הפרלמנט הרב־לאומי הגדול בעולם, והוא מונה 705 חברים מכל מדינות האיחוד האירופי. ההסכם יאפשר שיתופי פעולה וחילופי ידע עם כל אחת מהמדינות בו.