בן כספית וינון מגל שוחחו הבוקר (שני) ברדיו 103FM על המשא ומתן המתעכב בקואליציה בשל הנתק בין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ליושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' סביב תיק הביטחון. מגל טען: "הוא יכול להיות שר ביטחון מעולה, אין שאלה בזה בכלל". כספית השיב: "הוא השתמט, הוא רימה את הצבא".

ביקורת בליכוד על סמוטריץ': "זה שהיה רה"מ עם שישה מנדטים לא אומר שאפשר שר ביטחון עם שבעה"
ינון מגל חשף: "סמוטריץ התקשר וצרח עליי" | האזינו

בפתח שיחתם מגל התייחס לאמירותיו של יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, שטען כי הוא לא יכול להיות שר ביטחון. מגל טען כי חימי מדבר מפוזיציה מסוימת: "אתה יודע מה הבעיה שלכם? אין דבר כזה שאבי חימי לא בפוזיציה. אם הוא באותו משפט מדבר על סמוטריץ' שלא יכול להיות שר ביטחון הוא באמ-אמא של הפוזיציה. הוא יכול להיות שר ביטחון מעולה, אין שאלה בזה בכלל".

הוא המשיך: "אם הוא מתחיל להגיד שבצלאל לא יכול כי הוא לא עשה שירות מלא - ברור שהוא בפוזיציה, כי אם ליברמן עשה שירות אפסנאי, במה ליברמן שר ביטחון יותר ראוי ולגיטימי מסמוטריץ'? עשה ברשות ובסמכות. אתם בתעמולה שלכם, אתם מכפישים, אותו, את דרעי, את ביבי, את גפני, בן גביר, מכפישים. חימי, סלח לי, הוא חייל שלכם. אתם חיילים שלהם, לא בשר מבשרם".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"סלח לי שאני אומר את זה, זה לא בשביל לפגוע בך - אתם משרתים של האליטה הזו, הלבנה, האליטיסטית. צר לי שאני אומר את זה זו דעתי. אני חושב שאתה משרת שלהם ואני חושב שחימי משרת שלהם. הם משתמשים בך ככלי", מגל אמר לכספית.

כספית השיב: "למה אני חושב שאין אלוהים? כי אם היה אלוהים ברק היה מכה בך עכשיו. ברמת הצדק הפואטי, אתה מפזר כל כך הרבה שקרים, הוצאות דיבה, מזלך שאני לא תובע, שזה אין לתאר".

הוא הסביר: "קודם כל, אבי חימי בפוזיציה, הודיע הסטנדאפיסט כרגע, כי הוא אומר שהוא לא יכול להיות שר ביטחון. אוקי. אז מה ביבי? ביבי גם בפוזיציה? הוא אומר שסמוטריץ' לא יכול להיות שר ביטחון וביבי צודק. הוא השתמט, הוא רימה את הצבא, הוא אמר שהוא בישיבת הסדר והוא למד משפטים, אבל זה בכלל לא העניין. ליברמן היה שלוש שנים בצבא למרות שהיה עולה חדש וסמוטריץ' היה עצור בשב"כ. האמריקאים לא יקבלו אותו במשרד הביטחון, ראיתי כבר את השופרות המגוחכים ביותר, 'מה צריך את האמריקאים, זה חמישה אחוזים מתקציב הביטחון', זה יותר קרוב לעשרים אחוזים. אחרי שומר חומות הלך גנץ, השפיל את עצמו, התחנן שיוסיפו מיליארד דולר לחדש את מלאי הטמירים. על מה אתם מדברים? אם חימי בפוזיציה ביבי באבא ובאמא של הפוזיציה. אתה מבין באיזה גיחוך אתה נמצא?"

כספית המשיך ואמר למגל: "תסתכל על הקואליציה שלך - חוץ מנתניהו, אף אחד לא עשה שירות כמו שצריך, זה הפרצוף שלנו. לפני זה או אחרי זה, קודם כל אתה לוקח בן אדם שהורשע בשוחד, העלמת מס, נותן לו את הקופה. לוקח בן אדם שהשב"כ אמר שהוא מחבל ונותן לו את משרד הביטחון". 

ינון התייחס להרשעת בן גביר ואמר: איתמר בן גביר הורשע בתמיכה בארגון טרור על סטיקרים, על זה הוא הורשע בתמיכה בארגון טרור - חרטה ברטה. אתם משתמשים בזה כל היום, זו התעמולה שלכם. אתה ממשיך את התעמולה. דבר שני, סמוטריץ' בזמן ההתנתקות, זו הייתה תקופה שסגרו את הכבישים כדי למנוע את אותה, הוא רצה לשרוף רכב. עשיתם מזה 'טרוריסט בצלאל סמוטריץ'', זה לא רציני, תפסיקו עם התעמולה הזו. איזה ארגון טרור? שהאתיופים סגרו את איילון זה גם ארגון טרור? כשהערבים סוגרים כבישים זה גם? בעצם אולי. מה הקשר? באמת, תהיו רציניים. כל אחד שסוגר כביש הוא ארגון טרור? תלכו בקו אחד, אתם קצת מזגזגים. תודה רבה. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm