המשא ומתן הקואליציוני: המאמצים בקרב מפלגות גוש הימין להקים ממשלה נמשכים לאחר שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו נועד אמש (שלישי) עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'. אמנם, לאחר מכן הוציאו במפלגתו של האחרון הודעה כי "בליכוד חזרו בהם מהסיכומים שהושגו אמש והחזרנו למעשה את המו״מ לנקודת ההתחלה". לפי גורמים בציונות הדתית, בליכוד חזרו בהם גם בסוגיית התיקים וכן בנושא ההתיישבות.

גורמים בליכוד מאיימים: בלי תיקיים ראויים - לא נשב בממשלה
במהלך מערכת הבחירות: מי מבין חברי הליכוד בלט תקשורתית ומי הועלם?  

בליכוד הגיבו לדבריו של סמוטריץ ומסרו: "בניגוד להודעת הציונות הדתית, הליכוד לא חזר בו משום סיכום. סוכם עם בצלאל סמוטריץ׳ שיהיה שר האוצר הראשון ברוטציה ויקבל את משרד ההתיישבות ומשרד העליה והקליטה. מדובר בסיכום הוגן לכל הדעות, והליכוד עומד מאחוריו. עם זאת, הליכוד לא הסכים להיענות לדרישות חדשות שהציב סמוטריץ' אחרי שהושג הסיכום זה להוציא שורה ארוכה של אגפים ממשרדי הממשלה האחרים ולהעביר גם אותם למשרד האוצר".

בצלאל סמוטריץ'  (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בינתיים, בעוצמה יהודית בן גביר הולך להתכוון להתעקש על תיק הנגב והגליל. מוקדם יותר היום, אמר יו"ר עוצמה יהודית בנאום במליאת הכנסת שלא ויתר על משרד הנגב והגליל: ״בלי לקיים את מה שהבטחנו לא נכנס לממשלה; לא סתם אנחנו מתעקשים על משרד הנגב והגליל״. בן גביר אמר את הדברים בנאום הברכה לח״כ החדש ממפלגתו אלמוג כהן.

כזכור, גורמים בעוצמה יהודית מסרו מוקדם יותר השבוע כי הופסקו שיחות המשא ומתן בין המפלגה לליכוד. "הליכוד חזר בו מההסכמה למשרד נוסף - הנגב, הגליל והפריפריה לעוצמה יהודית", טענו. עוד הם הוסיפו כי "לחזק את הנגב, הגליל והפריפריה זו הבטחת הבחירות שלנו, ואנחנו נבחרנו כדי לממש את הבטחות הבחירות, לא כדי לחפש ג'ובים. לדאוג לתושבי באר שבע, נתיבות, אשקלון, שדרות וגם לפריפריה בגליל - זה בנפשנו".

המאמצים הקדחניים נמשכו גם היום. זאת בניסיון להגיע להסכמות בין יהדות התורה לליכוד ובין סמוטריץ לדרעי, בכדי להחליף כמה שיותר מהר את יו"ר הכנסת מיקי לוי . המחלוקת העיקרית בין הליכוד ליהדות התורה היא בנושא התיקים שתקבל הרשימה בראשות יצחק גולדקנופף. 

במסגרת המגעים בין סמוטריץ' לליכוד, שני הצדדים טרם הגיעו להסכמה בנוגע למעבר סמכויות שיעברו ממשרד האוצר לפנים, דבר אותו מתעקש יו"ר הציונות הדתית למנוע. בגזרת עוצמה יהודית, ההנחה היא כי במידה ויוותרו על תיק הנגב והגליל, יתקבל מהליכוד תיק לא פחות גדול בחשיבותו. עם זאת, יו"ר הרשימה בן גביר ממשיך להבהיר נכון לעכשיו כי לא יכנס לממשלה ללא התיק המדובר. 

גפני בתום פגישתו עם נתניהו, צילום: נדב אלימלך

מוקדם יותר, התראיין חבר הכנסת משה גפני ב"כאן", ותקף: "אני כועס על זה שאני הולך לקבל פחות תיקים ממה שמגיע לי. אני אפגש בנושא עם נתניהו ויריב לוין. אחרים שמעכבים את הקמת הממשלה בשביל תיקים מקבלים הרבה יותר". גפני ונתניהו קיימו הערב פגישה. "מנסים להגיע להבנות - יוצא מחוייך בגלל הקפה לא בגלל שום דבר אחר", אמר גפני בתום הפגישה.

לאחר הפגישה עם גפני קיים נתניהו פגישה עם ח"כ לשעבר אריאל אטיאס, איש אמונו של יו"ר ש"ס אריה דרעי. אטיאס מטפל במו"מ עם ש"ס בנושאי חקיקה וקווי יסוד. 

אתמול חלה התקדמות משמעותית במגעים, לאור הסכמתו של אריה דרעי לוותר על תיק האוצר לסמוטריץ', בתמורה לקבלת מספר תיקים בנוסף לפנים. בתוך כך, מסתמן כי תיק התחבורה יישאר בליכוד ויוענק לח"כ אלי כהן.