המשא ומתן הקולאציוני נמשך גם היום (שלישי) ועל אף הקשיים שעולים בחלוקת התיקים, נראה כי מקומו של ח"כ איתמר בן גביר במשרד לביטחון פנים מובטח. בעקבות כך, בכירים בהווה ובעבר במשטרה מביעים חשש ממינויו. סגן המפכ"ל לשעבר, ניצב בדימוס בנצי סאו, העביר מסר ליו"ר עוצמה יהודית ואמר כי "למשטרת ישראל יש מפקד ואם אנחנו רוצים לשמור על עצמאות משטרת ישראל יש גורם אחד ששומר עליה והוא המפכ"ל". 

"ייצור הרס גדול": מפכ"ל המשטרה לשעבר במתקפה נגד בן גביר
מפכ"ל לשעבר במסר לבן גביר: "מפכ״ל משטרה עם עמוד שדרה חזק בהרבה מהשר לביטחון הפנים"
המפכ"ל יהיה כפוף לשר הבט"פ? בכיר לשעבר המשטרה: "כל מה שמעורפל יוצר בעיות"

סאו טען בהמשך דבריו במהלך ועידת לשכת סוכני הביטוח כי "ממשלת ישראל איננה פוקדת על המשטרה. ממשלת ישראל באמצעות השר לביטחון פנים מגדירה מדיניות למשטרה. מי שמחליט איך להוציא לפועל את המדיניות, איך לבצע אותה, עם איזה סד"כ ובאילו שעות ואמצעים הוא אחד וזה המפכ"ל".

בנצי סאו (צילום: ארן דולב)
בנצי סאו (צילום: ארן דולב)

"המפכ"ל לא זקוק לאישור השר כדי להחליט שמחר בבוקר מבצעים פשיטה על איזורי סמים. הוא אחראי להחליט האם מתמודדים עם תופעת פשיעה מסוימת ואם פועלים נגד ארגון פשיעה מסוים או עוצרים ראש עיר לחקירה. זו סמכותו של המפכ"ל. אם המפכ"ל איננו מבצע את מדיניות הממשלה והשר סמכותם לפטר אותו. עוד כלי משמעותי שיש בידי השר כדי לעצב ולהשפיע על המדיניות שלו זה בדרך של מינויים. למשל להחליט שהוא רוצה מפקדים עם פרופיל מסוים ועם הבנה מסוימת", הוסיף.

סאו אף ביקש להרגיע את החשש הציבורי מאובדן עצמאותה של המשטרה ואמר כי "אם רוצים לשנות את סמכויות השר זה מחייב שינוי חקיקה, עכשיו אנחנו מכירים שינויי חקיקה במדינת ישראל, הם לא קורים במחי יד ולא מהיום למחר. אלה תהליכים – יש כאלה שאומרים שזה טוב, או שהפריץ ימות או שהכלב ימות, אחד משניים.   מה שעולה בתקשורת לאחרונה שהשר מחר ובמיוחד אם קוראים לו בן גביר הולך להיות המפקד של המשטרה. רבותיי בנקודת הזמן הזו עם חלוקת והגדרת הסמכויות הנוכחית – זה לא יכול לקרות".