חבר הכנסת עופר כסיף ("חד"ש") עורר היום (רביעי) סערה במליאת הכנסת, לאחר שאמר על רקע הפיגועים בירושלים כי "שפיכות הדמים הזו תיפסק, והיא תיפסק רק כאשר הכיבוש יסתיים".

שני פיגועים בירושלים: נער נרצח ו-22 נפצעו | צפו ברגע פיצוץ המטען

"אני רוצה למסור את תנחומיי לכל קורבנות הכיבוש, יהודים ופלסטינים כאחד", אמר כסיף. "גם היום וגם אתמול נרצחו שני נערים בני 16, אריה שצ'ופק שנרצח היום ואחמד אמג'ד שחאדה שנרצח אתמול. אנחנו רוצים ששפיכות הדמים הזו תיפסק, והיא תיפסק רק כאשר הכיבוש יסתיים".

חבר הכנסת שמחה רוטמן מ"הציונות הדתית" כתב בטוויטר בתגובה: "עופר כסיף משווה כרגע בין נרצח הפיגוע מהיום, שהיה בדרך לישיבה, לבין פלסטיני שנכח בהתפרעויות ליד שכם ונהרג מאש חיילי צה"ל. מי שמשווה את חיילינו למחבלים השפלים, ואת הקדושים הנרצחים לאויבינו ולמבקשי רעתנו, נמצא בכנסת בגלל רמיסת חוק יסוד: הכנסת על ידי שופטי בית המשפט העליון".

יו"ר "יהדות התורה", חבר הכנסת הרב יצחק גולדקנופף, התייחס גם הוא לדבריו של כסיף, ואמר: "אני מגנה את דבריו של ח״כ עופר כסיף, שהשווה בין הנרצח הי״ד למחבלים שבעיניו אף הם קורבנות הכיבוש. גם אם יש לך דעה מעוותת, השתדל להימנע מלהביע אותה ביום כה קשה, כשמשפחה בירושלים קוברת את בנה הצעיר שנרצח על לא עוול בכפו. ההתבטאות שלך מגלה אטימות לסבל יהודי".

ח"כ עופר כסיף בתגובה לנאומו בכנסת: "במסגרת ההדרדרות הפאשיסטית אסור לדבר עוד על הכיבוש וקורבנותיו, והבעת צער על מותו של נער פלסטיני כנער יהודי כואבת לאוזן הגזענים בכנסת. הכיבוש אחראי להרג ושפיכות הדמים, של פלסטינים וישראלים כאחד, והכאב על אבדן החיים משותף. נמשיך להילחם לסיום הכיבוש ולמען השלום שיפסיק את שפיכות הדמים".