מנסים להקים ממשלה: בתום פגישת נתניהו-דרעי שנערכה מוקדם יותר היום (רביעי) מסתמנת התקדמות משמעותית במו"מ בין המפלגות. 
בליכוד עדיין זהירים, אך לא בטוחים שהחתימה תהיה כבר הלילה. בליכוד הכחישו את הדיווחים בעניין חלוקת התיקים במפלגה.

מתקפה חזיתית: ביטן חושף באופן ברור את ההתנהלות הכושלת של נתניהו מול שותפיו

על פי כל ההערכות ש"ס תקבל את תיק משרד הפנים ואת תיק האוצר ברוטציה. בנוסף גם תיק הבריאות, הדתות והתפוצות יהיו בידי ש"ס, מנגד תיק הנגב והגליל יהיה בידי עוצמה יהודית. כזכור, אתמול הבהיר ח"כ בן גביר בנאומו בכנסת כי לא ויתר על המשרד: "התחייבנו לדאוג לנגב, לגליל, לפריפריה החברתית וכך נעשה, ובלי שנוכל לקיים את מה שהתחייבו - פשוט לא נכנס לממשלה. לא סתם אנחנו מתעקשים על משרד הנגב והגליל״.

איתמר בן גביר: "בלי להחזיר את הביטחון והמשילות - אנחנו לא יכולים להיות בממשלה" (צילום: ערוץ כנסת)

גורם בליכוד: "אין פה אידאיולוגיה"; הציונות הדתית: "אין לנו עניין בהתכתשויות הדדיות"

לאחר ההודעה המפתיעה של מפלגת הציונות הדתית במהלך הלילה על "חזרה לנקודת ההתחלה". במפלגה פירטו את דרישותיהם וטענו כי דרשו את תיק הביטחון, האחריות על ההתיישבות (המנהל האזרחי) החינוך והדתות, אולם סורבו בכל הדרישות. הציונות הדתית למעשה דרשה מנגנוני שליטה במספר נושאים שחשובים להם לאור וויתור על אותם תיקים - בביטחון, בחינוך, ובדתות.

לצד נושא המנהל האזרחי. בחינוך סירבו לתת לסמוטריץ סמכות על מינוי מועצת החמ"ד וראש מועצת החמ"ד. בתיק הדתות, הליכוד סירבו לתת לסמוטריץ' את האחריות על מערך הגיור וראשות הוועדה למינוי דיינים, ומנגנון לשמירה על האינטרסים של הציונות הדתית במינוי רבני עיר ורבנים ראשיים. בנוסף בציונות הדתית גם דורשים את הוועדה לשירותי דת שם עוברת כל החקיקה של משרד הדתות כדי שיהיה להם אחיזה בנושא הזה.

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' (צילום: מרק ישראל סלם)
יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' (צילום: מרק ישראל סלם)

"אנחנו הולכים עם נתניהו והליכוד ולא חושבים שאחרי השנתיים האחרונות אנחנו צריכים להוכיח את זה. אבל אנחנו לא נותנים שיק פתוח ולא הולכים על עיוור. קואליציה בנויה על שותפות והסכמות. אנחנו מוותרים ומתפשרים המון, אבל יש לנו קווים אדומים שעליהם גם אתם לא רוצים שנוותר, ואם נוותר עליהם תכעסו עלינו ארבע שנים, ובצדק", נמסר מהציונות הדתית.

עוד נמסר: "בלי כלים לעשיה לא נצליח לשנות את מה שהיה בעשור האחרון באובדן המשילות, שחיקת ההרתעה, מערכת המשפט והזהות היהודית.  אין לנו עניין בהתכתשויות הדדיות. זה הזמן להרכיב ממשלת ימין ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. נעמוד על דרישותינו כדי להבטיח שמי שבחר ימין באמת יקבל ימין". בליכוד השיבו: "בצלאל, ביום של פיגועי טרור רצחניים שבו הציבור מצפה להקמת ממשלה שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל - עזוב את הג׳ובים ובוא לחתום עוד הערב על הקמת ממשלת ימין על מלא".

גורם בליכוד מסר: "אין מחלוקת עם סמוטריץ׳ בעניין העברת סמכויות המנהל האזרחי. זאת עוד דוגמה לפרסומים כוזבים שרק פוגעים בהקמת ממשלת ימין. בתקופה הביטחונית הרגישה הזאת זה הזמן לשים את הרצונות האישיים בצד, להתאחד ולהקים ממשלה לאומית שתחזיר את הבטחון לישראל. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו ובצדק". גורם נוסף טען: "אין פה אידאיולוגיה, אלא כיסאולוגיה, כוח ותפקידים".