התארכות המו"מ הקואליציוני בין הליכוד ליתר השותפות, וסדר הפעולות שהקואליציה העתידית מתכננת - עשויים להביא לכך שהשבעת הממשלה תתקיים רק בינואר. ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו נותרו עוד 15 ימים להחזקת המנדט, אם כי ביכולתו לבקש מנשיא המדינה יצחק הרצוג ארכה של 14 ימים נוספים במידת הצורך.

בליכוד מתכוונים להתפנות לסוגיית החלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי במועמד קבוע, רק לאחר שיחתמו על ההסכמים עם המפלגות השונות, כאשר ללוי עצמו יש אפשרות לקבוע את הדיון במליאה לבחירת יו"ר עד שבוע ממועד הבקשה מטעם הליכוד.

לאחר החלפת יו"ר הכנסת והעברת השליטה לידי נציג הליכוד צפוי להתחיל הליך חקיקה לתיקון "חוק יסוד: הממשלה", שיוזם חבר הכנסת משה ארבל מש"ס במטרה להכשיר את מועמדות יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר בכיר בממשלה. חקיקה זו אמורה מראש למנוע את פסילת המינוי בבג"ץ לאור הרשעת דרעי בעבירות מס, שייתכן כי יש עמן קלון.

בקואליציה המסתמנת מתכוונים לבצע את הליך תיקון החוק במהלך סדור ובאופן שיעמוד לבחינה משפטית, ולא בהליך בזק, מכיוון שמדובר בתיקון חוק יסוד. רק לאחר שתושלם המלאכה יודיע נתניהו לנשיא: "עלה בידי להרכיב ממשלה", ואז ייקבע מועד ההשבעה בתוך שבעה ימים.

מעורים במו"מ אומרים: "לא מופרך שנתניהו ימצה את כל ימי המנדט, לאור הנתק עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'". כך לפי חישוב של מלוא תקופת המנדט שנותר לנתניהו, השבעת הממשלה עשויה להתרחש רק בתחילת השנה הבאה.