לאחר שעות ארוכות של שיחות מו״מ, סיעות הליכוד ועוצמה יהודית הגיעו הלילה (חמישי) לסיכום נספח תפקידים בממשלה הבאה. הנספח מקרב את חתימת ההסכם המלא שיכלול תקציבים, נושאים מהותיים וקווי יסוד. הנספח להסכם מצטרף לסיכומים בשבוע החולף, לפיהם יוסדר מעמד חומש, תוסדר הישיבה באביתר, תוסדר ההתיישבות הצעירה, חוק הפרוטקשן עד 10 שנות מאסר, וחוק דרומי מורחב שיאפשר לירות בגנבי נשק מבסיסים.

בן גביר שולח מסר לנתניהו: "בלי זה לא ניכנס לממשלה"
בעוצמה יהודית מבהירים: "אם צריך לשבת באופוזיציה - נשב שם"  

לפי הסיכום, ח"כ בן גביר יכהן כשר לביטחון פנים שיקרא מעתה המשרד לביטחון לאומי. משרדו יחזיק בסמכויות נרחבות ובין היתר המשטרה הירוקה, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפה במקרקעין ומג"ב איו"ש. בן גביר יכהן גם כשר בקבינט וחבר וועדות השרים השונות. עוד סוכם כי לטובת חיזוק המשילות, הסדר הציבורי, הביטחון האישי, המלחמה בארגוני הפשע והפרוטקשן, יוקם משמר לאומי רחב היקף, ויורחב מערך התקינה של המילואים במג"ב לתפקוד מלא.

בנוסף על פי ההסכם, עוצמה יהודית קיבלה את המשרד לפיתוח הנגב והגליל ובראשו יעמוד ח"כ יצחק וסרלאוף. הוסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית על הרחבת סמכויות ותחומי הפעולה של המשרד, והוא ייקרא המשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן לאומי. המשרד החדש יתוקצב בסכום של שני מיליארד ש"ח בשנה, לטובת פיתוח והעצמת הנגב הגליל והשכונות, הגברת מנועי צמיחה במרכזי הצעירים, דאגה לאזרחים ותיקים, וביצוע פרויקטים לאומיים לטובת חיזוק החברה הישראלית.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף, מנהלת התכנון במשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן החברתי תהיה אחראית על ביצוע הסדרת כלל ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון בהתאם להחלטות צוות שרים בראשות ראש הממשלה.

כמו כן, תקבל עוצמה יהודית את המשרד למורשת, שיעסוק בכל אתרי המורשת והעתיקות בישראל כולל יהודה ושומרון, ובראשו יעמוד ח"כ עמיחי אליהו. המשרד למורשת יכלול בתוכו גם את רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרים ויפעל לפיתוח ושימור ההיסטוריה של עם ישראל. עוד תקבל עוצמה יהודית את ראשות ועדת ביטחון הפנים בראשה יעמוד ח"כ צביקה פוגל, ראשות ועדת קרן לאזרחי ישראל ברוטציה שבראשה תעמוד ח"כ לימור סון הר מלך , וסגן שר במשרד הכלכלה המיועד ככל הנראה לח"כ אלמוג כהן.

תיק המורשת פוצל ממשרד י-ם והמורשת ( תיק ירושלים מיועד ליהדות התורה). תיק הנגב והגליל פוצל מהמשרד לפריפריה, הנגב והגליל. תיק הפריפריה יהיה בידי ש"ס.

ח"כ יריב לוין, מרכז צוות המו"מ של הליכוד, מסר: "אני מברך על חתימת ההסכם עם סיעת עוצמה יהודית שהוא ההסכם הראשון בדרך להקמת ממשלת ימין יציבה בראשותו של בנימין נתניהו שתצעיד את מדינת ישראל לשנים טובות".

יריב לוין (צילום: מרק ישראל סלם)
יריב לוין (צילום: מרק ישראל סלם)

ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "עשינו הלילה צעד חשוב להקמת ממשלת ימין מלא מלא. החזרת הביטחון לרחובות דאגה לנגב לגליל ולחוסן הלאומי לאזרחים ותיקים ולמרכזי צעירים כמו גם לאתרי המורשת בישראל.  אני שמח שהסיכום על המשרדים שעוצמה יהודית תקבל יאפשר לנו לממש את הבטחות הבחירות שלנו - לביטחון ולחיזוק הנגב, הגליל והפריפריה".

מאוחר יותר, צייץ חבר הכנסת בן גביר: "הבטחנו ובעזרת השם נקיים. עוצמה יהודית קיבלה הלילה את הכלים להחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל, לדאוג לתושבי הנגב, הגליל, הפריפריה, ולחזק את המורשת והזהות היהודית. נעשה הכול כדי לקיים את מה שהבטחנו. הגיע הזמן לממשלת ימין מלא מלא!".

הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת גדי אייזנקוט, הגיב: "התבשרנו הבוקר שח״כ איתמר בן גביר ימונה לשר לבטחון לאומי. זוהי בדיחה עצובה על חשבון אזרחי ישראל, כחלק ממשחקי המו״מ בו ממציאים תארים לצורך פוליטי ללא קשר למציאות ולצרכי המדינה. ביטחון לאומי זה תחום הרבה יותר רחב מביטחון פנים. הוא כולל חוסן חברתי,עוצמה כלכלית, בטחונית, חינוך, בריאות, ערכים, יחסים בין לאומים ועוד".

גדי אייזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)
גדי אייזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)

"במדינה מתוקנת השר לבטחון לאומי זה ראש הממשלה יחד עם הקבינט. מה יהיה כעת, המטה לביטחון לאומי יהפוך לחלק מהמשרד הזה? התנהלות לא רצינית. ביטחון לאומי הוא מצב אסטרטגי המבטיח את היכולת הלאומית להתמודד ביעילות עם איומים על קיומה או על האינטרסים הלאומים של המדינה לא מושג שזורקים לאוויר בשביל לרצות פוליטיקאים", הוסיף.

פורום תושבי הנגב והגליל בתגובה להענקת תיק הנגב והגליל למפלגת עוצמה יהודית: "אנו שמחים לראות כי הצדק הניצח ומאבקנו נושא פרי. הבטחות צריך לקיים - וכעת לשר החדש מטעם המפלגה שיהיה אמון אך ורק על הנגב והגליל, אין תירוצים! הגדלת התקציב היא התחלה, אך זו רק טיפה בים לעומת המשאבים האמתיים שנדרשים כדי למנוע ממדינת ישראל את הקטסטרופה אליה היא דוהרת. אסור שתושבי הנגב והגליל ידחקו שוב ושוב לפינה. חובת ההוכחה היא על שר החדש".