לאחר שבליכוד חתמו על ההסכם הקואליציוני עם סיעת עוצמה יהודית, המגעים להרכבת הממשלה נמשכים, ואיתם גם הקרבות הפנימיים על תפקידי השרים הנותרים. על כך, חבר הכנסת דני דנון שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לדיווחים כי הצטרף לחברי הכנסת ישראל כ"ץ, דוד אמסלם ודוד ביטן בבלימת הליכוד מבפנים, וכן על תפקודו של ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, במשא ומתן עם מפלגות הגוש.

בפתח השיחה, התייחס לדיווחים כי הצטרף לכמה חבר הכנסת מתוך הליכוד כדי ליצור "קואליציה פנימית" ואמר: "זו הכותרת הראשית אבל היא לא נכונה. בלשון המעטה הייתי קורא לזה פייק ניוז. אתמול התקשר אליי אותו כתב בערב, נתתי לו תשובה ברורה, אבל כנראה בגלל שאנחנו מרכיבים ממשלה ויש מצוקת חומרים צריך למנף כותרות. אני שייך לסיעת הליכוד, מתמודד לתפקיד יו"ר הכנסת, פונה לכל חבריי בסיעה לתמוך בי. שם אני נמצא. כרגע לבוא ולומר יש סיעות בתוך סיעות? זה לא נכון בלשון המעטה. הבוקר אני קמתי בבוקר ואמרתי 'איזה סוג של עיתונות?', שואלים אותך שאלה, אני מסוג האנשים שלא מגמגם, נתתי תשובה".

לאחר מכן, נשאל דנון על רצונו להתחרות על תפקיד יו"ר הכנסת, והשיב: "דיברתי עם נתניהו, עם אנשיו, אנחנו נמצאים בתוך הליך של הקמת ממשלה. כרגע אנחנו עוד לא השלמנו את המערכה עם השותפות, ברגע שזה יקרה נידרש לעניינים בתוך הליכוד - תשובה שהיא נכונה ואני מקבל אותה. אנחנו מפלגה דמוקרטית, גם נתניהו בזמנו ששרון הקים את הממשלה הוא רצה להיות שר חוץ, בסוף הוא מצא את עצמו שר אוצר. גם אז זה לגיטימי שהוא ביקש תפקיד. אין פסול בכך".

כמו כן, נשאל דנון האם יקבל כל תפקיד שנתניהו יציע לו. לדבריו, "לא. אני מתמודד לתפקיד יו"ר הכנסת, אני חושבת שאני מתאי וראוי לתפקיד. אם לא אקבל את התפקיד אשרת את מדינת ישראל בכנסת ישראל. אין פסול בלהיות חבר כנסת, אפשר להוביל מהלכים, לעשות דברים משמעותיים. בלי קשר לתפקיד שאני ימונה, אני מתכוון לתמוך בממשלת ליכוד. גם היום ביכולתיי מנסה לסייע במו"מ. אין פה שאלה של מה אם ומה לא, אבל לגיטימי שיהיה לנו שאיפות ורצונות".

בהמשך, דנון התייחס לתפקודו של ראש הממשלה המיועד במשא ומתן עם מפלגות הגוש. דנון אמר כי "אנחנו צריכים לראות את התוצאה הסופית. אם התוצאה לא תהיה הגונה כלפי הליכוד, זה לא יהיה טוב לקואליציה. כשאתה בונה שותפות אתה לא רוצה לקפח את השותף שלך. מבחינת בניית שותפות, הרכב שהולך דרך ארוכה יחד, זה לא הדבר הנכון לעשות, לכן אני מייעץ גם לסמוטריץ', בן גביר ודרעי להסתכל צעד אחד קדימה לגבי חלוקת התיקים. צריך שתהיה הוגנות".

בסיום, אמר: "אני מסתכל על מבחן התוצאה, המבחן הוא שיח על תיק הביטחון, על תיקים נוספים, בסוף צריך להסתכל מה בסוף קורה ועל זה נוכל לתת את ההערכה שלנו למו"מ. כמו שזה מסתמן, אני חושבת שהשותפות שלנו באות עם תיאבון מוגבר מדי. נכון שכרגע אנחנו חוזרים למשול, אבל הן צריכות לקחת בחשבון שיש גם מפלגה משמעותית עם 32 מנדטים שגם לה צריך לתת את החלק היחסי שלה. שמעתי אתמול על דרישה של אחת מהסיעות שדורשים ארבע ועדות בכנסת, על סמך מה? אם אתה מבקש 4, על פי איזה יחס? הדברים צריכים להיות הגיוניים ולא מוגזמים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm