סיעת הליכוד ועוצמה יהודית חתמו בשבוע שעבר על ההסכם הקואליציוני, וממנו עלה כי יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר גביר יכהן כשר לביטחון פנים, שיקרא מעתה המשרד לביטחון לאומי. משרדו יחזיק בין היתר בסמכויות נרחבות כמו המשטרה הירוקה ומג"ב איו"ש. על כך, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, הקדיש את השער לשר המיועד, תחת הכותרת "הממלכה של בן גביר".

בפתח המאמר, כתב העיתונאי יחיא דבוק, כי "ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, התגבר על המכשולים הראשונים שפגעו בהקמת ממשלת הימין בראשותו, לאחר שחתם על הסכם עם מפלגת עוצמה יהודית. על פי ההסכם, מפלגתו הפשיסטית, הסמל לגזענות במתכונתה החדשה בישראל, תשלוט על המשרד לביטחון פנים, ששמו ישונה ל'משרד לביטחון לאומי', תוך סמכויות נרחבות יותר מהאחריות על משטרת ישראל".

איתמר בן גביר  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריו, "זה מה שסולל את הדרך שלו לעשות מה שהוא רוצה, ללא התנגדות פנימית של המשטרה, כולל שינוי נוהל הפתיחה באש לעבר פלסטינים, עם או בלי נוכחות של סכמה או איום על חיילים ושוטרים. כמו כן, בן גביר יהיה מפקד "משמר הגבול" שהוא כוח הביטחון המיוחד המזוהה עם משטרת ישראל". דבוק מסביר כי זהו הגוף פועל בתוך השטחים הכבושים, והגוף העיקרי העוסק בפינוי המאחזים הבלתי חוקיים של המתנחלים הקיצוניים". "בנוסף, זכתה "עוצמה יהודית" גם למשרד המורשת, כאשר המפלגה הפשיסטית תהיה אחראית על הר הבית ועל המקומות היהודים, שיאפשרו לו 'לתפוס' שטחים פלסטינים נוספים, כדי לשרת את הנרטיב היהודי".

עוד נכתב במאמר כי "שליטתם של הפשיסטים בכל מוקדי הכוח, פירושה שתהיה יכול להתעלל בפלסטינים ללא כל הפרעה מעשית או ענישה לאחר מכן. אמנם המציאות הזו כבר מתקיימת בשטחים הכבושים, אך הפעם היא תהיה ללא כפפות, בצורה ישירה וגסה, ללא כל חשש לתגובות פנימיות וחיצוניות. בעוד הפשיזם החדש סבור שהכתמת תדמיתה של המדינה הכובשת מול העולם הוא מחיר שניתן לסבול בתמורה להרס הקיום שנותר לפלסטינים, גם לא אכפת לו מההסלמה הביטחונית הנובעת מכך. אפילו המערכת הצבאית תיארה זו כמתכון להסלמה, שלא ניתן להכיל את השפעותיה".