דברי הביקורת החריפים של הבמאי נדב לפיד, שכיהן כנשיא חבר השופטים בטקס הענקת הפרסים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של הודו בגואה, נגד הסרט ההודי "תיקי קשמיר" עוררו שערורייה ציבורית במדינה. בישראל חוששים מפגיעה ביחסים עם תת־היבשת.

לפיד כינה את "תיקי קשמיר" "סרט תעמולה וולגרי, שלא מתאים למסגרת התחרותית של פסטיבל קולנוע נחשב". דבריו שודרו בטלוויזיה ובאולם נכחו שרים ופקידי ממשל. מדובר בסרט הינדי שקובע כי המוסלמים בקשמיר, שהוצגו כרוצחים ואנסים, ביצעו בהינדים רצח עם. הסרט קודם אישית על ידי ראש הממשלה נרנדרה מודי, שאף דאג לצרף אותו לתחרות בפסטיבל.

למרות שלא הייתה תגובה רשמית של נציגי הפסטיבל או הרשויות, מיהר שגריר ישראל בהודו נאור גילאון והעלה לטוויטר מכתב שבו כתב ללפיד כי הוא "צריך להתבייש".

לאחר הטקס אמר לפיד ל"מעריב": "בסרט יש סממנים פשיסטיים. הטענה שם היא שממדי האירוע הוסתרו בידי האינטלקטואלים והתקשורת. זו תמיד אותה שיטה - עם האויב הזר והבוגדים מבפנים. עמיתינו בממשלה המתהווה יכולים לספר על השיטות האלה. כשראיתי את הסרט לא יכולתי שלא לדמיין עוד שנה וחצי־שנתיים סרט ישראלי כזה. כשזה יקרה, אשמח אם יו"ר חבר שופטים זר יעמוד וידבר, גם אם זה לא נעים".