ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס לעימות בין הרמטכ"ל אביב כוכבי לח"כ איתמר בן גביר ביחס לתקרית בחברון, וכן לאמירתו של ח"כ גדי איזנקוט שקרא "להוציא מיליון מפגינים לרחובות".

בן גביר תוקף: "איזנקוט לא מבין את המושג של הדמוקרטיה"
הרמטכ"ל כוכבי נגד בן גביר: "שום פוליטיקאי לא יתערב בהחלטות פיקודיות"

"אני חושב שההודעה של הרמטכ"ל הייתה במקומה, גם אם במידה מסוימת באיחור, אבל היא חד משמעית מייצגת את הערכים ואת העקרונות שעל פי הם מתנהל הצבא והתנהלה המערכת האזרחית", אמר אולמרט בפתח דבריו, "הביריון מחברון שעתיד להיות השר לביטחון לאומי רוצה לשבש את זה. הוא מסית בלי הפסקה. ההתנהגות של החייל שהכה באגרוף פעיל שמאל ואמר לו 'קיבלתם את בן גביר' משקפת את ההידרדרות שמתרחשת לנגד עינינו ממש בכל מה שקשור ליציבות של כללי ההתנהלות כפי שהיינו רגילים להם".

"הוא היה צריך להישלח לכלא לפי כללי השיפוט המקובלים בצבא", הוסיף, "אני לא נכנס לדקויות של ההיבטים האלה כי אני לא מצוי בהם. אבל חייל שמתנפל על אזרח, נותן לו אגרוף בפנים, מתבטא בהתבטאות פרובוקטיבית ומתגרה בעת היבט פוליטי, הוא נותן לאגרוף הזה כותרת פוליטית שאין לה שום קשר לא עם שמירת חוק, הגנה, כל הדברים שלכאורה החייל צריך למלא אותם".

איתמר בן גביר, אביב כוכבי (צילום: פלאש 90,יונתן זינדל פלאש 90)
איתמר בן גביר, אביב כוכבי (צילום: פלאש 90,יונתן זינדל פלאש 90)

לאחר מכן נשאל רה"מ לשעבר האם לשר אסור למתוח ביקורת על הרמטכ"ל, והשיב: "על פי ההגדרה המדויקת, צה"ל כפוף לשר הביטחון שהוא נציגה של הממשלה שמופקד מטעמה על ניהול מערכת הביטחון. להעיר הערה, במובן של להשמיע ביקורת פוליטית כפי שעשה בן גביר יכול כל אחד, גם אזרח. אין לזה שום משמעות פורמלית, היות אם כל הכללים משתבשים בהתנהגות הבריונית, האלימה והמסיתה במדינת ישראל בהשראתו של ראש הממשלה המיועד. כל המבנה המטורף הזה שבו קורעים חלקים ממשרד הביטחון ומעבירים לסמכותו של השר לביטחון לאומי, ייצור חדש ובלתי מוכר, כדי לתת כוח לבריון הזה".

"העם לא אמר שהוא נותן אישור לממשלה להסית נגד ערבים, נגד שמאלנים, נגד להט"בים, להעביר את האחריות לתוכניות החינוכיות לנושא המגדרי למי שיש לו עמדה חשוכה, קיצונית ומסוכנת נגד הציבור הזה. אף אחד מהדברים האלה הם לא תוצאה של מערכת הבחירות. מנחם בגין אמר ששלטון הרוב הוא לא דיכוי המיעוט, וששלטון הרוב איננו יכול לגזול מהמיעוט את הזכויות הבסיסיות שהם חלק בלתי נפרד מתפיסת העולם המוסרית והדמוקרטית. מה שעושה נתניהו עכשיו זה שהוא רוצה לערער את כל היסודות האלה", טען אולמרט. 

לסיום, התייחס לדבריו של ח"כ גדי איזנקוט, שקרא "להוציא מיליון מפגינים לרחובות" במחאה נגד הממשלה החדשה: "כשאדם כמו איזנקוט מביא לידי ביטוי עמדה כזו, זה רק מחזק את הדברים שאמרתי קודם. אם הממשלה הזו תעשה דברים כמו שהיא אומרת שהיא תעשה - אז בהחלט יש צורך לתגובה חזקה. זה כבר קרה בעבר, מיליון איש ויותר יצאו לרחובות בשנת 2011 ונתנו ביטוי לעמדותיהם. אם יהיה צורך יש לעשות הכל כדי שהם יצאו עכשיו. חבל מאוד מי שעכשיו יהיה האופוזיציה לא הייתה בהם אש כדי שהם יזעיקו את האנשים ודעת הקהל שמזדהה עם העמדות שלהם בזמן מערכת הבחירות. זה היה מחדל את התוצאה שלו הם משלמים ואנחנו משלמים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM