ראש הממשלה יאיר לפיד השיב היום (שישי) לפוסט של ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, בחשבון הפייסבוק שלו, וכתב כי "מר נתניהו, אני לא מקבל ממך שיעורים בדמוקרטיה. לא ממי שמפעיל מכונת רעל במימון זר שעוסקת בהשמצות והכפשות מהסוג הנמוך ביותר". זאת, לאחר שנתניהו תקף את לפיד וכתב כי "אני מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת בהנהגתנו. ההתנהלותו לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה". 

"באתי לפה להתנצל בפניך": הנאום הסוער של לפיד בטקס לזכר בן גוריון
"מתיר את דמו של נתניהו": בליכוד תוקפים בחריפות את חברי הממשלה היוצאת

בפתח דבריו, כתב לפיד: "לא אקבל שיעור בדמוקרטיה ממי שעמד על מדרגות בית המשפט והסית נגד שלטון החוק. לא ממי שכרגע מינה מורשע בתמיכה בטרור לשר לבטחון פנים ועבריין סידרתי לשר הפנים. לא ממי שהפר כל הבטחה שנתן אי פעם וגם שותפיו מודים שהוא שקרן סדרתי".

"לא היה רגע אחד בשנה וחצי האחרונות שכיבדת את הדמוקרטיה. לא כשהורית לרדוף את ילדיהם של חברי כנסת, לא כשהפעלת כנופיות אלימות נגד אנשינו על הגשרים ונגד העדים במשפטך, לא כששלחת את אנשיך להפוך את הכנסת לזירה מבזה של צעקות וקללות. הטריק הזה שבו אתה קורא לאחרים לנהוג בממלכתיות בזמן שאתה איבדת כל קשר להתנהגות ממלכתית לא עושה עלי שום רושם. אנחנו לא פרייארים שלכם ואנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. בטח לא בזמן שחצי מהמפלגות בקואליציה שלך לא מגייסות את הילדים שלהם לצה״ל", הוסיף.

יאיר לפיד בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)

"העובדה שאתה קורא 'להשאיר את צה״ל מחוץ למשחק הפוליטי' היא בדיחה גרועה וחסרת בושה. אתה זה שבחולשתך מינית את בן גביר לשר. אתה זה שמיהר לעשות שימוש פוליטי בכל פיגוע נגד אזרחים וחיילים. אתה זה שהכניס למשרדו סגן שר שמתנגד לשירות נשים בצבא. אתה זה  שבגלל אינטרסים אישיים מכרת את הערכים ואת המורשת של אנשי המחנה הלאומי לקבוצה קיצונית של פורעי חוק שאיבדת עליהם כל שליטה. אנחנו נלחם בכל זירה ובכל דרך חוקית כדי לשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית וליברלית", סיכם.

כאמור, מוקדם יותר כתב נתניהו פוסט בפייסבוק, ובו כתב כי"נבחרתי להנהיג את מדינת ישראל ואני מתכוון לעשות זאת בשליחותכם וברוח העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שעליהם חונכתי בבית אבי ושהנחנו אותי כל חיי".

"חייבים להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי", הוסיף, "בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים נגד ממשלת ישראל שקיבלה את אמון העם. זאת חציית קו אדום. גם כשהיינו באופוזיציה, מעולם לא המרדנו נגד ממשלת ישראל. לא עשינו זאת גם כשהממשלה היוצאת הקימה ממשלה עם נציגי האחים המוסלמים שמתנגדים למדינה יהודית ודמוקרטית, ששוללים זכויות נשים ולהט״בים. וגם לא עשינו זאת גם שהממשלה היוצאת רמסה נורמות דמוקרטיות בכנסת ובממשלה". 

בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"לכן אני קורא לאופוזיציה המיועדת לנהוג באחריות. יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ועם אחד. אסור לנו לפגוע בהם. באותה מידה אני דוחה את הטענות הכוזבות נגדנו. ממשלת ישראל בהנהגתי תשמור על הזכויות של כל אזרחי ישראל ותקפיד לנהוג מתוך ערבות הדדית ואחריות לאומית, כפי שנהגנו בכל הממשלות בראשותי", ציין נתניהו. 

לסיום הבהיר כי "מי שמוביל את מדיניות הממשלה הוא בראש ובראשונה ראש הממשלה. אני אנהיג את ממשלת ישראל לפי העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שהנחו אותי כל חיי, ובאמצעותם אפעל להבטיח ולשפר את חייהם של כל אזרחי ישראל - בלי יוצא מן הכלל".

ח"כ קרעי הגיש תלונה ליועמ"שית לחקור את לפיד בגין המרדה

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) הגיש תלונה נגד לפיד ליועצת המשפטית לממשלה לאחר שהאחרון שלח לראשי ערים מכתב אזהרה ממינוי אבי מעוז.

במכתבו ליועמ"שית טען ח"כ קרעי: "לפיד בהיותו ראש ממשלה מודח, מציב בדבריו תקדים המסכן את יכולתה של המדינה לשמר את מוסד העברת השלטון, שהוא כה חיוני למשטר דמוקרטי. מערך היחסים בין קואליציה לאופוזיציה הוא רגיש ועדין, ואף הוא חלק מהותי בתפקודו התקין של משטר דמוקרטי".

"חקירה פלילית נגד ראש ממשלה מודח על ידי הממשלה שהחליפה אותו היא מעשה חריג וקיצוני", הוסיף, "ואולם, אין בכך די כדי לייתר דיון ממוסד בפליליות מעשיו של לפיד. בהתאם לממצאי החקירה, הנך נדרשת לפנות ליו"ר הכנסת ולבקש את הסרת חסינותו של לפיד".