נמשך המשא ומתן להקמת הממשלה בין מפלגת הליכוד למפלגות גוש הימין. לאחר החתימה עם מפלגת "עוצמה יהודית", אמש נחתם גם ההסכם עם מפלגת "הציונות הדתית". בתוך כך, חבר הכנסת דוד ביטן, התראיין הערב (שישי) בערוץ 12 ותקף את ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, על ניהול המשא ומתן.

בפתח השיחה, התייחס ביטן להסכם עם חבר הכנסת, בצלאל סמוטריץ', שמפלגתו תקבל את משרד האוצר ברוטציה ומשרדים נוספים. ביטן אמר כי "לא מבין בשביל מה התעסקו איתו שבועיים, נתנו לו כל מה שהוא רוצה מההתחלה, ואפילו יותר. זה לא היה במקום, הליכוד נפגע, המדינה נפגעה, אבל זה המשא ומתן לצערי הרב. הוא לא קיבל רק את משרד האוצר, אלא גם שליש ממשרד הביטחון, חצי ממשרד התחבורה או ממשרד החינוך, אלו התיקים המשמעותיים".

בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ביטן הוסיף כי "נתניהו רצה שיהיו הרבה שרים מהליכוד, על מנת שבתוך הממשלה, הוא יוכל לקבל החלטות שהן בסופו של דבר החלטות ממשלה, והן אלו שמזיזות את העגלה. מה התוצאה? ויתרנו על המון תיקים, במיוחד החשובים. גם בתוך התיקים שלנו שקיבלנו, נתנו נתח. זה לא רק לסמוטריץ', אלא גם לאגודת ישראל וש"ס. גם בכנסת ויתרנו על רוב הוועדות החשובות".

לדבריו של ביטן, "אני לא חושב שזה ראוי. המשא ומתן הזה מבחינת הליכוד זה לא דבר ראוי, מסרנו את כל המעודת ההשפעה. נתניהו לא מתייעץ עם אף אחד וזו בעיה אמיתית. הוא התחיל באופן כזה שהוא חייב לוותר כדי שהממשלה תקום מהר".

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: דוברות הליכוד)
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום: דוברות הליכוד)

לאחר מכן, התייחס לרצון של נתניהו לחוקק חוק בזק לביטול פיצול הליכוד. ביטן תקף ואמר: "איזה מסר נתניהו מעביר, 'אני אחליט מה שאני רוצה, ואני לא סומך עליכם שתישארו בליכוד. אז קודם כל, אנחנו נשארנו בליכוד, וכל חברי הכנסת, גם כשהיינו באופוזיציה. נשארנו בליכוד ותמכנו בו וחיזקנו אותו. ועכשיו, על מה הוא צריך לפחד? אני לא מודאג. מצידי שיבטל את כל האפשרויות, שלא יהיה ניתן להתפצל כלל. אני מציע שיחשוש לא מכאלה שבליכוד מגיל אפס, אלה כאלה שנכנסו ברגע שקיבלו תפקיד שר. אין לו מה לדאוג ממני ולא מישראל כ"ץ".

בסיום, נשאל ביטן האם נתניהו פרנואיד. לדבריו, "זה לא בעיה של פרנויה, זה פחד. הוא מפחד. היחידים שסוחטים אותו אלו המפלגות האחרות. הוא מנהל את המשא מתן ואף אחד לא נדחף, מצפים שידאג לליכוד אבל הוא לא עושה את זה. הודענו שנתמוך בממשלה בכל מקרה, מצידי שלא יביא לאף אחד כלום. הוא מפחד מזה שאנשים לא יתמכו בהקמת הממשלה, אלו שטויות. זה שהוא חושב שאולי זה יכול לקרות זה בושה וחרפה וזה מעליב את כל חברי הכנסת.