ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד הודיע היום (שבת) בחשבון הפייסבוק שלו על פתיחת קו חם להדרכת הורים שמעוניינים "לוודא שהתכנים הקיצונים והמסוכנים של אבי מעוז לא יכנסו לבית הספר של ילדיהם".

זאת, בעקבות ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת נעם לפיו היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך תועבר לידי משרד ראש הממשלה, ותימסר לסמכותו של מעוז. "היחידה תאפשר למעוז להחדיר לבתי הספר של כל ילד בישראל את משנתה החשוכה, ההומופובית, הלאומנית והאלימה של מפלגתו", כתב לפיד.

בהמשך, פירט את הדרכים בהם הורה שמעוניין להשפיע על התכנים שבהם יחנכו את ילדיו צריך לפעול: ראשית, לפנות לרשות המקומית בדרישה לשקיפות ולקבלת מידע על התכניות שצפויות להיכנס לבית הספר. כמו כן, יש לפנות למנהל בית ספר ולרשות המקומית כדי לשמור על זכות ההורים להשפיע על תכניות הלימודים ועל תקנון בית הספר.

ולבסוף, לדרוש יידוע מוקדם ולבחון אפשרויות מינהליות ומשפטיות שלא לחייב ילדים להיות נוכחים בשעות בהן ילמדו תכניות אלה, ולקדם במקומן הנחלת תכנים ליברליים, העוסקים בזכויות אדם, בקבלת השונה, בחינוך לסובלנות.

בתוך כך, מעל 50 רשויות מקומיות הודיעו עד כה כי לא ישתפו פעולה עם מדיניותו של יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז. זאת, בעקבות ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגתו.

מעוז הביע פעמים רבות עמדות קיצוניות ביחס לקהילת הלהט"ב ולסוגיות הקשורות בנשים - לכן, בעקבות ההסכם התעורר חשש בקרב גורמים חינוכים מפני פגיעה בתכנים. כחלק מהמחאה על המינוי, בחלק גדול מהרשויות הודיעו שיתקצבו בעצמן את התוכניות שייפגעו כתוצאה ממעבר היחידה לתוכניות חיצוניות לידיו של יו"ר נעם.