ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, והתייחס למינוי המיועד של ח"כ אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה, אשר יהיה אחראי בין היתר על היחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים והיחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות, אשר היו קודם לכן במשרד החינוך.

המרד נגד אבי מעוז מתרחב: יותר מ-50 רשויות כבר הודיעו שלא ישתפו פעולה
יש עתיד נגד אבי מעוז: לפיד הודיע על פתיחת קו חם להורים מודאגים

"אנחנו יכולים למנוע את ההכנסה לבתי הספר שלנו את התוכניות שלו", אמר חולדאי בפתח דבריו, "זה לא התחיל אתמול, בנט הכניס תכנים ועמותות כדי שירביצו זהות יהודית בילדי ישראל, שאשא ביטון לא הסכימה להכניס מפה של מדינת ישראל וגבולותיה לכיתות, דברים קרו ויקרו וינסו להשפיע פוליטית על מה יתחנכו ילדי ישראל. כשאתה מוכן להיכנע למפלגות דתיות בכלל ולמכור את ערכיך לטובת דברים אחרים, אתה מקבל את זה בריבית דריבית. אנחנו בצעדים איטיים לקראת מדינת הלכה".

"נלחמתי לבדי על נושא המפה, לא זכיתי לגיבוי", הוסיף, "אצל בנט באו ואמרו שנעשה תוכניות לזהות יהודית ויהיה מבחר תוכניות. זה עוד מסמר. כאשר דורכים לציבור קצת יותר מדי, פתאום כולם מתעוררים ומבינים על מה מדובר. רה"מ המיועד מוכן לקחת אותנו לכל מקום ובלבד שייצא לעמדת הדין. יש דברים שאסור לעשות אותם, באיראן יש בחירות, מדינת ישראל ברוב גדול יכולה להכריע שההלכה היא חוקתה". 

"כשגדלתי לא היה דיבור על שירת נשים, לא היו אוטובוסים שגברים ישבו קדימה ונשים מאחורה, לא היה מצב בו בכל כיתה לא הייתה מפה של מדינת ישראל. זה בסדר גמור במדינה ריבונית ודמוקרטית לעשות ביקורת גם לפני. אני חושב שיש משמעות עצומה למי האדם שקובע את תכני הלימוד, לכן יש לי גם בעיה עם ראש ממשלה שעומד בפני בית המשפט. כולם פה סותמים את הפה", ציין חולדאי. 

לסיום אמר ראש עיריית תל אביב כי "לא אתן לתכנים חרד"ליים להיכנס לבתי הספר, נקודה. אני לא אכניס את מה שמעוז יכניס, אלא משהו אחר. אני חושב שלא לומדים מספיק תנ"ך, אני לא נגד זהות יהודית. אז מה אם נתניהו יגיד שאני עושה מרד? מה עושה עכשיו באיראן חמינאי?".

רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"לא נוותר על השליטה"

לאחר מכן, עלתה להתראיין סגנית יו"ר ועד ההורים הארצי, אודליה שיינדורף, ותקפה חריפות את המינוי המיועד של מעוז גם כן: "אנחנו הולכים להיות עם יד על הדופק, כולם יודעים שרק בתי הספר והנהגות ההורים הן אלה שמחליטות אילו תוכניות להוסיף לקהילה שלהן. כל קהילה באשר היא, היא זאת שתקבע מה התכנים. אם עד עכשיו סמכנו על המנהלים והרשויות, נחבור אליהם ונקפיד על קוצו של יוד. אין דבר כזה במדינת ישראל 'סגן השר'". 

"אנחנו מאוד מוטרדים אך לא בפאניקה", הוסיפה, "אנחנו הולכים עקב בצד אגודל עם מה שקורה. אני לא משתמשת במילה מרד. אם מחר בבוקר משרד החינוך יגיד למנהלים ולהורים שהם הפקיעו את הסמכות לבחור את התוכניות, שהכוח נלקח, תהיה כאן מהומת אלוהים. אם מעוז ייגע בתוכניות הוא יקבל מלחמה בחזרה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM