לאחר פרסום ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית, ולאחר ההתקדמות במגעים מול יהדות התורה, סיעות הכנסת התכנסו היום (שני) לישיבותיהן השבועיות, בצל המתחים והמאמצים להקמת הממשלה.

"פסקת ההתגברות תשנה את ה-DNA של מדינת ישראל"

ישיבת הסיעה הראשונה הייתה של מפלגת ישראל ביתנו, אותה פתח יושב ראש המפלגה, אביגדור ליברמן. הוא התייחס למנהיגותו של נתניהו בממשלה המסתמנת, ואמר: "אנחנו רואים תנועות מטרידות: נסיון להקים שתי מדינות לעם אחד, כאשר נתניהו יעמוד בראש מדינת חושך". עוד  התייחס לפסקת ההתגברות ואמר כי היא "תשנה את ה-DNA של מדינת ישראל, ועל כך ניאבק".

הוא התייחס לנאומו של מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, ועל האפשרות כי ישראל תאבד את זכות הוטו האמריקאי: "היעדר זכות וטו אמריקאי זו פגיעה בביטחון הלאומי של מדינת ישראל ואיום. כל ההתרברבות - אנחנו כבר מתחילים לשלם על זה. אנחנו משלמים מחירים כבדים".

ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)
ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד הוסיף ליברמן: "כל דבר הופך להיות לאומי: יחידות לאומיות, משרד ביטחון לאומי, לאבי מעוז יש רשות לאומית לזהות יהודית, יש מנהלת לכל מיני אוכלוסיות מיוחדות, מדובר בעוד תקנים חדשים, מאות עובדים נוספים - כל התופעה היא ביזיון לאומי, ביזוי לאומי. שודדים את הנכסים הלאומיים של מדינת ישראל. מקווה שהם ימשיכו להתסבך, אנחנו נילחם נגד התופעות האלו".

"אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך, תהיה שר ביטחון סוג ב'"

סיעת המחנה הממלכתי פתחה את הישיבה השבועית עם דבריו של יו"ר המפלגה, בני גנץ. הוא פתח במסר לשר הביטחון הבא: "אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך, תהפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל – תהיה שר ביטחון סוג ב' – אות הקין יהיה עליך".

"שואלים אותי, למה אני לא מצטרף לממשלה? ואני שואל אתכם – איך אפשר להצטרף לממשלה כזו? מי יכול לסמוך על נתניהו כשהוא מאפשר החרבה של מערכת הביטחון, המשפט והחינוך בשל צרכיו המשפטיים? כשר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי: אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך – המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר, במשמרת שלך – יתפורר צבא העם. אתה תמצא את עצמך נושא את אות הקין הזה, ותאלץ לשאת באחריות לכאוס הביטחוני. אתה תהיה שר ביטחון סוג ב'".

בני גנץ, גדעון סער (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ, גדעון סער (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד אמר גנץ: "בכדי להשלים את 17 פלוגות מג"ב שילקחו מפיקוד המרכז למשטרת ישראל, יידרש גיוס של מעל 70 גדודי מילואים בשנה, כ-40 אלף מילואימניקים, שלצערי ספק אם יתייצבו במצב שבו צבא העם מתפורר, והעם נגזר לממלכת בן גביר, ממלכת סמוטריץ', וממלכת אבי מעוז. וכל זה – בכדי שאדם אחד יוכל לחמוק ממשפט אחד. מול הגזירות והגזירות האלו, מול פירוק צה"ל, מול הפיכת המשטרה לפלנגה פוליטית, והקמת צבאות פרטיים, מול הפיכה במשרד החינוך והפקרת ילדינו לגזענים – אנחנו ניאבק. מי שציפה לפגוש נפולת של נמושות – ימצא את אזרחי ישראל ברחובות. לא נרד מהארץ – נרעיד אותה."

"אם אתה חושב שמה שאמרתי בימים האחרונים היא המרדה, עוד לא ראית כלום - רק התחלתי״

ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבה סיעת מפלגתו בכנסת: "בנימין נתניהו יודע כבר שהוא עשה טעות קשה כשהוא נתן לאבי מעוז שליטה בתוכניות החינוכיות שנכנסות לבתי הספר של הילדים שלנו. הוא רק לא יכול לחזור בו, כי הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו".
 
הוא פנה לליכוד ואמר: "תחזרו בכם. תבטלו את ההסכם עם מעוז. אתם לא יכולים לעשות את זה לילדי ישראל ולא להורים שלהם. עשיתם טעות, אתם מודים שעשיתם טעות - תתקנו. לא נותנים שני מיליארד שקלים וגישה לכל ילד בישראל לגזען מסוכן וחשוך, שינסה להחדיר להם שנאת נשים ושנאת להט"בים ושנאת חילונים ושנאת מסורתיים. עשרות רשויות כבר הודיעו שהם לא ישתפו פעולה עם אבי מעוז ועם התוכנית. מאות מנהלי בתי ספר לא ישתפו איתו פעולה. אנחנו נסייע להם, כי הם צודקים לגמרי. אסור לשתף עם זה פעולה".

יאיר לפיד בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)

 
"נתניהו אמר השבוע שהעובדה שאני קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם מעוז, היא המרדה", ציין לפיד. "אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה. מר נתניהו, אם לזה אתה קורא המרדה, איך אתה קורא למה שאתה חוללת פה בשלוש השנים האחרונות? איך אתה קורא לזה שעמדת על מדרגות בית המשפט ואיימת על השופטים כאחרון העבריינים? איך אתה קורא לזה ששלחת כנופיות אלימות לרדוף ילדים של חברי כנסת ולהרביץ למפגינים על הגשרים? איך אתה קורא לזה שהקמת מכונת רעל במימון זר שרק מסיתה ומפיצה שקרים?"

 יו"ר יש עתיד המשיך ותקף את נתניהו: "המצאת טריק חדש, לך מותר לעשות הכל, לפרק את המדינה מבפנים, אבל כל מחאה נגדך היא המרדה. אם אתה חושב שמה שאמרתי בימים האחרונים היא המרדה, יש לי חדשות בשבילך, עוד לא ראית כלום. רק התחלתי. אנחנו לא פראיירים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. רוב העם נגד ההתנהלות הזו, כולל הליכודניקים. נתניהו נותן את המפתחות של המדינה למעוז ובן גביר וסמוטריץ'. אנחנו פה, אנחנו ניאבק בממשלת התוהו ובוהו. אנחנו נוציא אנשים לרחובות. אנחנו נלחמים על העתיד של הילדים שלנו".

"מתנהל קמפיין פוליטי פרוע של השמאל כנגד ראש הממשלה הנבחר והניסיון שלו להקים ממשלה"

חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, פתח את דבריו בביקורת על ראש הממשלה יאיר לפיד, ואמר: "בימים האחרונים מתנהל קמפיין פוליטי פרוע של השמאל בראשות יאיר לפיד והתקשורת כנגד ראש הממשלה הנבחר והניסיון שלו להקים ממשלה. זהו קמפיין של המיעוט שהפסיד בבחירות כנגד רוב העם שאמר את דברו בצורה נחרצת בקלפי. הקמפיין הזה הוא לא פחות מהמרדה וניסיון למנוע מראש ממשלה מיועד להקים את הממשלה הנבחרת והלגיטימית היחידה לאחר הבחירות. זהו מאבק שמתחיל מיאיר לפיד, עובר בשאשא-ביטון וכלה בתקשורת, שכולם מנהלים מלחמה בשצף קצף כנגד הדמוקרטיה וכנגד רוב העם שבחר להדיח אותם מכהונתם".

"האחריות שקיבלתי במסגרת ההסכם הקואליציוני עם הליכוד היא על שיתוף הפעולה בין משרד החינוך לעמותות הפרטיות", אמר מעוז. "חלקן של העמותות וחלקן של התוכניות ממומנות על ידי מדינות אחרות. דוגמא למעורבות זרה: מצגת לימוד של מט"ח, העוסקת בהתנגשות של זכויות ואינטרסים כלפי סמלי המדינה. בין השאר מובא שם נימוק לשינוי הסמלים: "סמלי המדינה מבוססים על מאפיינים יהודיים-דתיים, וממילא ערבים – מוסלמים ונוצרים, וגם חלק מהיהודים, אינם חשים זיקה לסמלים אלו". בסוף המצגת ישנה אמירת תודה לאיחוד האירופי על תרומתו לפרויקט".

חבר הכנסת אבי מעוז (צילום: מרק ישראל סלם)
חבר הכנסת אבי מעוז (צילום: מרק ישראל סלם)

כדוגמא להסתרה, אמר מעוז כי "אתמול פורסם ב-N12 על כך שתיכון במועצה האזורית חוף השרון הסתיר מההורים מפגש עם פורום המשפחות הישראלי-פלסטיני. שם הקוד שניתן לאירוע ביומן היה "עגבניות מטוגנות". הדוגמאות הללו מראות באופן ברור כיצד ממשלות זרות מתערבות בחינוך של ילדינו לטובת הטיית הדעה למען האינטרס והנרטיב הפלסטינאי, וכיצד מתבצעת ההסתרה מההורים".

הוא ביקש לפנות להורים, ומסר: "ההורים של תלמידי ישראל, הדבר הטוב שקרה בסערת הימים האחרונים זה שאותו שיתוף פעולה בין משרד החינוך לבין העמותות הפרטיות, שנעשה עד כה במחשכים בהסתרה, יצא לאור השמש, שהוא כידוע המחטא מספר אחד בעולם. היום אתם יודעים שיש תכניות חוץ שמופעלות על ידי עמותות שמרצות על מגוון נושאים ומגוון תכנים. היום אתם יודעים שאלו עמותות פרטיות ולא משרד החינוך. היום אתם יודעים שמוכנסים תכנים זרים ואג'נדות שונות, שלאו דווקא תואמות לדרככם החינוכית. אני קורא לכם ההורים לברר ולבדוק את התכנים שמעבירים לילדיכם בתכניות ההעשרה".

"אני פונה מכאן ליאיר לפיד, לגברת שאשא ביטון ולכל הגוש שהפסיד בבחירות: אתם פוחדים משקיפות? אתם בעד הסתה והמרדה? אתם בעד ההסתרה מההורים? אתם בעד התערבות של ממשלות ומדינות זרות בתכני החינוך של ילדי ישראל?", שאל.

הוא סיכם: "אני מבטיח להורים, לתלמידים ולמנהלים, ולמערכת החנוך כולה: לא עוד הסתרה אלא שקיפות מלאה תוך כדי שיתוף פעולה עם המנהלים וההורים. לא עוד החדרת תכנים שאינם מקובלים על ההורים אלא מעורבות ויידוע של ההורים בנעשה בחינוך ילדיהם באמצעות עמותות פרטיות".

בסיום, חבר הכנסת משה גפני אמר במהלך ישיבת הסיעה של יהדות התורה: כנראה שנעביר חתימות לבקשת החלפת יו״ר הכנסת היום". כמו כן, אמר כי "צריך לבטל את סעיף הכנסת בחוק השבות". חבר הכנסת יצחק גולדקנופף אמר: "אנחנו לקראת הישורת האחרונה- לקראת הרכבת הממשלה. ההתקפות נגדנו רק מחזקים אותנו למה צריך ממשלה יהודית בישראל״.